fredag, september 11, 2009

MORGENKUR

Nu kan jeg ikke huske om de børn, der ikke kan sige k siger t, eller om det er omvendt. Anyway du kan indsætte t i overskriften, og det passer alligevel.


Nattesøvnen indfandt sig på den forkerte side af midnat, så der skulle en god kur til fra morgenstunden, hvis jeg skulle gøre mig forhåbninger om at nå det, jeg gerne vil i dag.


I alt for lang tid har gåturene været lagt i mølposen; faktisk tror jeg også, Laika savnede dem. Hun har i hvert fald i lang tid haft den irriterende vane med at snappe efter mig og puffe til mig, hvis jeg lavede noget i bryggerset, hvor hende opholdssted er.


Hun var parat med det samme, da jeg fandt traveskoene frem, her var ingen kommunikationsproblemer; hun vidste lige nøjagtig, hvad der skulle ske.


Tågen var tæt, og landskabet får et drømmende skær i solens forsøg på at komme igennem. Luften var frisk og let kølig, men vi travede os til varmen; 5 km og 6523 skridt blev det til, og nu er alle sanser vakte.

11 kommentarer:

  1. Og hvor ville jeg gerne kunne gå morgentur i sådanne omgivelser. Det er da fantastisk smukt at se duggen og disen på billederne. :-)

    Bærrene er den rene efterårsbebuder og farven får en til at tænke helt i julebaner hihi

    Rigtig god dag til dig og kærlig hilsen
    Henriette

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde Henriette :-) og det er altså for tidligt at snakke om jul ;-)

    SvarSlet
  3. Selvfølgelig savner hun turene :) Emma begynder at løbe rundt om mig ved 10-tiden, senere hopper hun foran mig - til sidst hyler hun, hvor jeg ikke får lettet mig og kommer afsted - så vi er snart på vej :)

    SvarSlet
  4. Det er så skønt at komme ud i de tidlige morgentimer :)

    Så vidt jeg husker var det g og k min blandede rundt :)

    SvarSlet
  5. Helle, det gik mange dage,uger før det gik op for mig :-) Godt Emma også er en motionshund :-)

    Pernille, det er det nemlig.Ja jeg synes, jeg kan høre et barn sige: tom her :-)

    SvarSlet
  6. Sikke smukke efterårs-morgen-stemningbilleder. Hvor er de smukke, og morgenduften er noget helt specielt - derude på landet.
    en god weekend til dig

    SvarSlet
  7. Tak i lige måde manna :-) og der er en ganske særlig luft sådan en sensommer/efterårsmorgen

    SvarSlet
  8. Min datter sagde t i stedet for k og d i stedet for g - fordi bagtungelyde kan være svære for nogle børn. Hun kom til en fantastisk talepædagog, der legede lydene ind på den mest pædagogiske måde :o)
    Nå, det var jo bare lige en sidebemærkning til din morgentur, der lyder som en fantastisk kur :o)

    SvarSlet
  9. Annette, det var den rette kur :-) Og tak for din kommentar, det var også sådan jeg mente det var:-)

    SvarSlet
  10. Jeg ved ikke, hvad der sker hos mig, men der varsles ikke nye indlæg og derfor har jeg ikke helt kunnet følge med, for jeg troede ikke, at du havde skrevet nogen.

    Nok om det.

    Dine billeder er bare så skønne og selvom det er aften, kom jeg helt i morgenvandringshumør.

    Fortsat dejlig fredag aften til dig ;-)

    SvarSlet
  11. Tak Jeannette, så er det jo dejligt at få en kommentar nu :-)

    SvarSlet