onsdag, september 30, 2009

TRØSTESPISNING

Trang til at trøste mig selv, trang til lidt lækkert. Hvad skulle jeg finde på?


Løsningen blev en god kop te og så en tallerken med lækkert sprødt norsk knækbrød med det lokale mejeris hytteost og hjemmelavet blommemarmelade. Mejeriet har også en god fed ost med valnødder, den fik lov at være alene på det andet stykke knækbrød.


Knækbrødet er købt i Danmark, men jeg opdagede det i Norge på vore motorcykelferie, det er tyndt, det er sprødt, og så er det fyldt med fuldkorn, det er lige mig.


Bergen set lidt fra oven på en skøn sommeraften

Og så kan jeg sidde og glæde mig over en dejlig ferie, hvor vi jo også var i Bergen i det skønneste solskin, hvilket, vores sygeplejestuderende fra Bergen siger, er et særsyn ;-)

14 kommentarer:

  1. Så blev jeg da godt nok lige lækkersulten.
    Jeg må hen og se hvad mit køleskab kan præstere ud i knækbrøds"topping".
    Hvor skønt med sommerferieminder her hvor efteråret begynder at bide sig fast.

    SvarSlet
  2. Lækkert! Ja, i Bergen kan der godt nok være klamt!

    SvarSlet
  3. Jeg tyer også gerne til ost, når jeg bliver lækkersulten, men gerne som ostebjælker, jeg kan ikke en gang huske om jeg har knækbrød i huset, jeg kan ellers rigtig godt lide det.
    Skønne billeder du her viser!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  4. Oh,sådan nogle lækre madder, mundvandet løber og her er ingen god fed ost. Men i morgen skal jeg have købt en norsk myseost-fy, men det har jeg længe har lyst til
    Hvor er det smukke billeder fra Norge

    SvarSlet
  5. Rugsprø er godt, og sikkert ekstra godt med ost og sylteøy på :)

    Jovisst skin sola i Bergen :))) Innimellom :)

    SvarSlet
  6. Du er da ikke særlig syndig, når du synder :)

    SvarSlet
  7. Uhm, ser lækkert ud. Tror da lige jeg skal prøve det knækbrød :)

    SvarSlet
  8. Og lige netop det knækbrød smager vildt godt med ost på. Heldigvis er der ikke andre end mig her i huset der kan lide det, så sådan en pakke er min helt alene :-)

    Rigtig god torsdag
    kh Henriette:)

    SvarSlet
  9. Jeg så netop dit knækbrød i min lokale Rema1000 forleden. Kiggede dog ikke ordenligt på det, for jeg troede ikke der var fibre nok i det.

    Jeg må omkring i dag og se om de har mere :-)

    SvarSlet
  10. Jeg kender ikke dit omtalte knækbrød, men da jeg ser de forhandler det i Rema, må jeg da købe en pakke og prøvesmage.

    Håber, at er vel.

    Kærlig hilsen fra engen ;-)

    SvarSlet
  11. Bergen er ein fin by, både i regn og sol....
    Det meste kan vel brukast til trøstespising, men eg syns ditt valg var av det bedre slaget...
    Ha ein fin dag.

    SvarSlet
  12. Hanne, jeg var simpelthen nødt til at finde et positivt minde for at kunne skrive et indlæg :-)

    Charlotte og den side af Bergen har vi jo slet ikke set, så vi husker den lange skønne aften, de mange mennesker på gader og stræder, som sad og hyggede sig :-)

    Vibeke, jeg elsker ost, og med knækbrød i stedet for hvedebrød bliver det lidt sundere :-)

    Marie, og ind imellem var vi heldigvis der :-) Rugsprø er bare godt :-)

    Helle, husk nu, det er ikke alt der skrives om ;-)

    Margrethe, glæder mig til at høre din mening :-)

    Henriette, her ryger det i en fart :-) trods det vi kun er 2 :-)

    Helle, der kan vist ikke være mere end 100% fuldkorn :-)jeg har godt nok ikke kigget kalorier ;-)

    Jeannette, alt er vel, jeg døjer bare med energi ;-)

    Miri, nemlig :-)

    Tak Ruth, vi nød Bergen :-)

    SvarSlet
  13. Manna, du smuttede lige i farten :-)Myseost, det må jeg også have købt og så bage vafler dertil :-) det har jeg ikke prøvet siden 1977 :-)

    SvarSlet