søndag, september 27, 2009

UNDER VANDET

Forbrugeroplysning I: Når en saftkoger er kommet i kog, skal man ikke lægge armene omkring den i forsøg på at løfte de to øverste gryder!


Det gør ondt! Resten af aftenen blev tilbragt ved køkkenbordet med armen under rindende vand, ind imellem holdt jeg pause med et vådt viskestykke svøbt om armen, men det kunne ikke stoppe smerterne, så jeg gjorde mig det mageligt med blad og tekop ved siden af vandhanen.

Forbrugeroplysning II: En søndag morgen med tid til hinanden og til morgenmad sammen inden landmanden lige smutter ud i marken, det er godt!


Og om få timer venter en motorcykeltur med en MC kammeraterne som guide. Jeg glæder mig.

Ha en god søndag.

20 kommentarer:

  1. Huff da. Nei det var ikke lurt å løfte på den.
    Koselig frokost hos dere.
    Her er det nydelig vær for motorsykkeltur. Men min kjære går med stiv nakke på femte dagen så han får ikke lov til å kjøre noe motorsykkel nei. Men det er kjedelig at en ikke kan gjøre det i dette været. Ønsker dere en riktig god tur :)

    SvarSlet
  2. Tak Astrid :-) Håber din mand snart får det bedre, det er ikke skønt at gå med en stiv nakke, man får ondt i hele kroppen til sidst. Må I få en god weekend :-)

    SvarSlet
  3. Åh, sikke noget, Lene! Jeg håber, at smerterne har fortaget sig nu. Ha' en dejlig tur - det lyder forrygende hyggeligt at køre ud i det blå på motorcykel med sin mand :o)

    SvarSlet
  4. Det var da ikke særlig smart gjort. God bedring og god tur.

    SvarSlet
  5. Tak madame, nu er der kun mærket og en let erkendelse af hvor det mærke sidder :-) Og jeg glæder mig, jeg har ikke været med siden i sommer :-)

    Sifka, det er så sandt, så sandt :-) og tak :-)

    SvarSlet
  6. Altså Lene sådan noget skulle en husmoder jo forudse ;) Jeg puster lige lidt...
    God tur ud i landet.

    SvarSlet
  7. Håber det går bedre med smerterne i dag Lene. God tur med motorcyklen

    SvarSlet
  8. LENE !!! Ja, det er jo lidt for sent at skælde ud... Håber det går bedre.
    Søndagen er begyndt med bare dejlighed - kan jeg se og høre :-)

    SvarSlet
  9. Helle, jeg ved det, jeg er for gammel til at gøre sådan noget :-) Tak det lindrer :-)

    Tak Anette, jeg er helt klar til MC turen :-)

    Miri, undskyld :-) Søndagen begyndte på den helt rigtige måde, lige fra jeg vågnede ;-)

    SvarSlet
  10. Fy da Lene, det er smertefuldt, og ja, man kan ikke gøre andet end, at alliere sig med vandhanen.
    Håber I får en dejlig søndag!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  11. AV AV AV, lyder som noget jeg også kunne finde på. :-S Rigtig god tur idag. ;-)

    SvarSlet
  12. Tak Vibeke, vandhanen er det bedste våben :-)

    Tak frk.bibo, godt jeg ikke er alene om sådanne dumheder :-)

    SvarSlet
  13. Av og stakkels dig. Smerterne fra et brandsår er noget af det værste. Jeg håber de er lindret idag?
    Skøn med en langsom søndag, sådan har vores også været. Faktisk er vi ikke kommet rigtig igang endnu:)
    God tur ud i det smukke efterårsland!

    SvarSlet
  14. Tsk, tsk, Lene! Den saft skal vist nydes i ekstra fulde drag ;-)
    Spoeg til side - jeg haaber smerter mindre i dag og at du faar en dejlig soendag ude i det fri :-)

    SvarSlet
  15. Av for pokker, Lene - men jeg håber, at armen er i stand til at udholde eftermiddagens motorcykeltur. God fornøjelse :-)

    SvarSlet
  16. Lene, Lene, Lene - altså nej - håber ikke du tabte hyldebærene i samme moment ;o)

    God tur ud i det blå og pas nu godt på.

    SvarSlet
  17. Det ser smertefuldt ud - godt du blev ved vandhanen.

    Skal man ikke holde ved på en motorcykel? Bedre at lægge armene om en landmand end en saftkoger, vil du erfare ;)

    SvarSlet
  18. din københavner datter27/9/09 2:11 PM

    Jeg får slet ikke hjemve, når jeg ser det dækkede søndags morenbord!! Jeg havde til gengæld en skøn morgen i selskab med støvklud og gulvspand, og nu skinner min lejlighed og min samvittighed ;) håber I har haft en dejlig MC tur.

    SvarSlet
  19. Det med saftkågeren har jeg prøvet, håber i har haft en god tur med MC.

    SvarSlet
  20. Tak Oline, jeg kan mærke hvor det er, men bare der ikke bliver sår, så er det OK :-)

    Fisker, den saft skal nydes :-)

    Tak Liselootte, den forhindrede ikke en dejlig tur :-)

    Tak sister, du kan tro vi passer på, det var det sidste, der blev sagt, inden vi startede. Og saften røg heldigvis ingen steder :-)

    Ha Andrea :-) nej jeg holder ikke ved nogen steder, for jeg har ryglæn i form af en toptaske bag mig :-)

    Min dejlige københavnerdatter :-) Må I få en dejlig aften i en ren lejlighed :-) Du må snart komme hjem, så vi kan snakke fransk og spise morgenmad sammen :-)

    Av Conny, man bliver så gal på sig selv bagefter :-)Vi havde en rigtig god tur :-)

    SvarSlet