fredag, december 11, 2009

5 MINUTTER

Lykke er ikke en tilstand, man konstant er i, i hvert fald ikke for mig; det er en følelse, som pludselig er der og som kan sætte spor i lang tid efter.

IMGP0238

I morges magede det sig således, at vi alle 3, landmand, søn og jeg havde 5 minutter, før de skulle ud og sortere. Jeg lavede varm hjemmelavet hyldebærsaft til os alle, og så sad vi ved køkkenbordet og snakkede sammen. 5 minutter som gav mig en varm fornemmelse i maven.

Lige før kom sønnen gående tværs over græsplænen alene med et dejligt smil om munden; hvad han tænkte på, ved jeg ikke, men synet af en glad søn gav samme fornemmelse.

IMGP0245 IMGP0243

Mens jeg skriver, kommer landmanden med brevpakke; en smuk lilla papirstjerne, som jeg har vundet hos Karen, tusind tak Karen, den kommer til at pryde et af mine vinduer sammen med mine nyindkøbte lilla glashjerter.

4 kommentarer:

  1. En smuk beskrivelse af de lykkestunder , der er os forundt. Dejligt :-)

    SvarSlet
  2. Tak for dine 5 minutter.
    Heldige dig der vandt den smukke stjerne. Den kommer til at pynte i et af dine nye vinduer.

    SvarSlet
  3. Det er lige sådan det er! At dreje rundt om hjørnet og se en sønnernes biler: Yes! Lykke er relationer til levende mennesker!

    SvarSlet
  4. Tak Miri :-)

    Selv tak Hanne, den bliver så flot i vinduet :-)

    Charlotte, lykken knytter sig nemlig til relationer mellem mennesker :-)

    SvarSlet