mandag, april 05, 2010

FORBI

Påskedagene er slut, sønnen er netop kørt med datteren, der er et fly, som snart har afgang mod hovedstaden. Vi har nydt at have dem begge hjemme.

IMGP4128

Mine aftenvagter sidder i min krop, de blev mere end travle, pårørende og patienter havde ondt af personalet, vi havde ondt af dem, for vi syntes ikke, vi kunne give dem den tid, de havde brug for, så vi længtes alle mod hverdagen. I håb om at kunne spare nogle penge og dermed få bragt vores del af underskuddet ned, var det vedtaget at slå de to afdelinger sammen og dermed reducere på personalet. Patientantallet kunne vi ikke styre, i julen passede det med, at få blev indlagt, det samme gjaldt så ikke her i påsken.

Jeg håber, at det ekstra indkaldte personale, som min kollega og jeg kaldte ind i går, har bidraget til, at påskemandag blev en god dag for personale og patienter. Min fridag er gået med familiebesøg, det var godt, men nu er jeg træt.

Jeg kunne gå en tur, solen skinner stadig udenfor. Jeg kunne hækle videre på mine grydelapper. Jeg kunne også falde ind i blogland og tage på besøg rundt omkring. Jeg tror, jeg tager en kop te mere ;-)

9 kommentarer:

  1. Hvor bliver man dog trist, når det går ud over både indlagte, pårørende og personale med de stramme budgetter.
    Det er godt, at gode mennesker stadig holder ved og holder ud på sygehuse og i hjemmeplejen.

    SvarSlet
  2. Dejligt med påskebesøg af de unge mennesker. Håber der er godt med energi i din te. :)

    SvarSlet
  3. Ja, gør du det. Og husk at få hvilet godt ud bagefter.

    Stort knus fra engens land ;-)

    SvarSlet
  4. Puha, Lene, det lyder som en hård tjans med de påskevagter. Jeg håber, du er ved at komme til hægterne igen og kan vende tilbage til en mere normal hverdag snart igen. Håber dit besøg i blogland var hyggeligt - selv har jeg pauselukket min blog. Det er ikke fordi, der er noget i vejen, men jeg trænger til helt at holde fri fra den en lille stund. Men så åbner den også igen. Bare lige så du ved det :o)

    SvarSlet
  5. Jeg synes det er trist, at i skal have så travlt i påsken,hvor jeg synes i skulle have, lidt ekstra tid til jeres patienter.Men tag et kop te Lene, for det har du fortjændt, efter disse påskevagter.

    SvarSlet
  6. Eva, normalt har vi det godt, det her var ekstrem, fordi vi var på en afdeling med mange akutte patienter og ingen plads. Hverdagen er desværre sådan for andre afdelinger, vi skønner på vores gode afdeling :-)

    Jette, det er skønt med besøg og te og en god feel-good film hjalp :-)

    Tak Jeannette, det blev kun til te og film, resten må komme i morgen :-)

    Nina, hvor blev jeg glad for at læse det, jeg troede at din blog var forsvundet, mens jeg holdt påskeferie. jeg har været i dit nabolag i dag :-)

    Tak Conny, vi håber at der bliver mere tid, nu hvor hverdagen er tilbage igen :-)

    SvarSlet
  7. Det lyder som et rigtigt valg! Åh, det var træls, at I skulle få så travlt. det er ubehageligt for alle.

    SvarSlet
  8. Jeg glæder mig på dine vegne over, at du har kunnet nyde dine børns besøg hos jer.

    Jeg er SÅ VRED over, at man skærer ned og skærer ned og forventer, at det samme personale klarer det dobbelte antal patienter.
    Eller at det samme antal patienter skal behandles af det halve antal ansatte.
    Det er bare ikke i orden, men jeg ved desværre ikke, hvad der skal til for at ændre det.

    Jeg tror, du skal være glad over, at du er ved at være forholdsvis tæt på pensionsalderen - tænk bare på de 30-årige - de kan godt nok nå at blive slidt grundigt op.

    Men du har vist haft en god påske, og det er godt :-)

    SvarSlet
  9. Charlotte, det var hårdt, men når blot det ikke er hverdag at det er sådan, så går det :-)

    Ellen, jeg kan også blive vred, men omvendt så har jeg ikke løsningen på de finansielle problemer i Danmark, jeg synes bare, at man forventer luksusudgaven til normalpris og det kan man jo ikke.
    Og du har ret med dine betragtninger om de unges vilkår i min branche.

    SvarSlet