fredag, april 16, 2010

GULDKORN

Nogle gange kan folk sige få ord, som rammer lige det, man har brugt en halv time på at snakke om, og som regel glemmer jeg bagefter selve ordene, men kan godt huske samtalen ;-)

Dagen i dag startede ved fysioterapeuten, min hælspore/kroniske inflammation under venstre fod driller i den grad, jeg har ondt det meste af tiden, så nu får jeg ultralyd og massage, det håber jeg på vil virke.

Sidste gang snakkede vi om sko og kom dermed ind på min manglende lyst til at købe sko og tøj, jeg elsker smart, nyt tøj og sko, jeg kan bare ikke fordrage at købe det.

I går fik jeg langt om længe købt et par nye sko med stødabsorberende hæle og som slutter tæt om min fod, dem  havde jeg selvfølgelig på, og min fys godkendte dem.

Så fortalte hun, at hun havde haft så ondt af mig, at jeg ikke fik nyt tøj her til foråret, det måtte jeg jo så tørt konstatere, at det var min egen skyld.Jeg havde set smart tøj, som jeg gerne ville have, men jeg skal være i en ganske bestemt stemning for at kunne prøve tøj og tage beslutninger om køb.

DSC01389

Hvorefter min fys udbrød: Dvs hvor vi andre køber os glad i tøj, skal du være glad for at kunne købe tøj! Lige nøjagtig!

13 kommentarer:

  1. hahahaha... god kommentar, skal nu også være i købemode, men det hører til sjældenhederne at den mode ikke popper op når jeg ser en lækker klud.
    Ha en dejlig dag Lene :-))

    SvarSlet
  2. Det med at skulle være i et bestemt humør, for at købe/prøve tøj, kender jeg udmærket, men jeg har fundet en løsning, jeg handler via nettet, bl.a. hos
    http://www.peterhahn.dk/ og der betaler man ikke før at man har fået varerne, byttet hvad der skal byttes osv.
    Hos Hendes og Mauritz
    http://shop.hm.com/dk/
    kører de, hvis man ønsker det med månedsfaktura, og da kan også bytte, som man har behov for.
    Det jeg godt kan lide ved de to steder er, at man ikke skal sidde og fægte med dankortet, før man har bestemt sig for varerne, og da betaler man via banken.
    Sko køber jeg dog ved skohandlerne.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Tak i lige måde Inge, I fester jo rigtig :-)

    Vibeke, jeg har det med tøj som med sko, jeg skal se det, prøve det før jeg kan tage stilling, har før købt tøj ved H&M, men for det meste blev det sendt tilbage ;-) det blev lidt for dyrt i porto :-)

    Håber jeg får taget mig sammen :-)

    SvarSlet
  4. :-) Kender godt den der oplevelse, at det man fortæller, tænker, mener - i virkeligheden kan koges ned til een klar og tydelig sætning :-)
    Håber snart du bliver i så godt humør, at du kan få købt dig noget dejligt tøj :-)

    SvarSlet
  5. Miri, jeg er i godt humør nu, men ikke i købehumør :-)

    SvarSlet
  6. Jeg er heller ikke ret god til tøjindkøb.
    9 ud af 10 gange ender jeg med at købe stof og selv kreere istedet.
    Sko er jeg til gengæld en hardcore haj til.
    Jeg elsker skobutikker og kan bruge laaang tid på at prøve og udvælge, for jeg har høje krav til pasform og er ikke villig til hverken at klippe en hæl eller hakke en tå for at være fancy på fødderne.

    SvarSlet
  7. Jeg har det på præcis samme måde! Jeg hader at købe tøj, men elsker det, når det endelig er købt ;-)
    Jeg slider nærmest hul på bukserne, før jeg begiver mig afsted efter nyt.
    Heller ikke netshopping du'r fordi det næsten aldrig passer.

    SvarSlet
  8. Hanne, og du er fantastisk til at kreere :-)

    mrsbaloui, måske skulle vi anskaffe os en personal shopper :-)

    SvarSlet
  9. Jeg er med på den personal shopper...
    Skal helt sikkert også være i "købemode" for at finde nyt tøj.... og lige nu trænger jeg virkelig...
    (går fra lange støvler til bare tæer i sandaler...)

    SvarSlet
  10. "Penge har vi ingen af - nyt tøj har vi haft", var vores vicers ord, når vi sad med nedskæringer i skolebestyrelsen:-)

    SvarSlet
  11. Jette, den overgang har jeg også tit :-)

    Charlotte, andet er der vist heller ikke at sige :-)

    SvarSlet
  12. Lene, den er jeg med på ;-)

    ...Faktisk har jeg allerede en mægtig en af slagsen - Min kære mand! Han er bedre end mig til at finde det, der lige passer til mig :-D Men jeg gider ikke det der ræs.

    SvarSlet
  13. mrs baloui, min mand siger også til venner, at han er nødt til at tage med mig, hvis jeg skal have nyt tøj :-)

    SvarSlet