mandag, april 12, 2010

ON THE ROAD AGAIN

Glæden ved at sidde bagpå og nyde udsigten over det danske landskab var stor.

IMGP0571

Jeg frøs trods varme i sædet og lun langt undertøj, men min første isvaffel i år fik jeg!

Opgaven lød på at komme til Hals uden at komme på de største veje, og det lykkedes for landmanden uden kort. Vi kørte hid og did, samtidig kunne vi så lige kigge marker og kan kun konstatere, at vinterafgrøderne har haft trange vilkår, markerne så gule og pistne ud, der var store pletter uden spirer, højst sandsynligt pga vand og kulde.

IMGP0573

Der var andre motorcyklister end os på Hals Havn, og alle fandt små solpletter, mens en isvaffel blev nydt.

IMGP0575

Butikken, hvor jeg købte min første figur fra  Willow Tree, var desværre lukket, så nu må jeg finde et andet sted, jeg vil nemlig gerne mærke figurerne, før jeg køber dem.

Landmændene er ved at få fliset alle de træer fra udtynding af læhegn, som har ligget på markerne, fra før vinteren satte ind. Og så skal de i gang med markarbejdet, jeg har lovet at sortere kartofler i morgen, så der kan ske noget ude på markerne. Herinde sker der ikke noget, dagen er sat af til rengøring, og der er ikke andre til det, så måske skulle jeg lette bagdelen fra stolen og komme i gang.

13 kommentarer:

  1. Fin tur i flott vårver. Kan nok tenkja meg det var litt kaldt, ja.

    Ha ein fin dag.

    SvarSlet
  2. Kunne forestille mig at det var køligt på MC'en - men vejret var jo fantastisk alligevel :-)

    SvarSlet
  3. Tak i lige måde Ruth, og en kop te hjalp på kulden :-)

    Margrethe, vejret var skønt :-)

    SvarSlet
  4. det ser dejligt ud.. Og der jo aldrig for koldt til en kæmpe is,

    SvarSlet
  5. Mette, herligt at møde en, der tænker som mig hvad angår is :-)

    SvarSlet
  6. Det er godt nok svært at holde sig inden døre i det her fantastiske vejr - og efter den lange barske vinter. MC-kørsel er fantastisk i godt vejr!

    SvarSlet
  7. Charlotte, enig :-)

    SvarSlet
  8. Åh Hals...må vist snart op og besøge de to "gamle" og blive godt og grundigt forkælet :-)

    SvarSlet
  9. Det høyrtest kaldt og fint ut.

    SvarSlet
  10. Mine barndomsferier var altid karakteriseret ved talrige stop ved kornmarker osv, hvor min far altid lige skulle ud og teste hvordan kornet stod i forhold til derhjemme.

    I dag kigger min familie altid underligt på mig, når vi kører tur om sommeren og jeg bemærker om kornet står godt eller ej ;-) men det hører ligesom med på en tur ud i det blå, synes jeg.

    Hvor er det skønt med forår i luften!

    SvarSlet
  11. Anne, det må du og så skal du en smut ud forbi mig :-)

    Ingeborg, lige nøjagtig :-)

    Pollyanna, jeg grinte da jeg læste din kommentar :-) Førhen så jeg da aldrig efter marker, men nu hænder det at jeg lader en kommentar falde :-)

    SvarSlet
  12. Ahhhh mc-tur og årets første is, det er da lykke.
    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  13. Tak i lige måde Inge, eller måske skulle jeg sige sov godt :-)

    SvarSlet