torsdag, april 29, 2010

SKRAVL!

Havde jeg været en hund, var jeg blevet aflivet.

Ondt i foden og havearbejdet forleden, hvor jeg var i karambolage med en vild rose, har nu sat sig i min ryg, så jeg lignede Tummelumsen på arbejde. Oven i det er jeg forkølet og har ondt i halsen. YNK.

DSC01562

MEN solen skinner herligt, og jeg hopper over det lave gærde, derfor er der købt forårsruller, pizza og færdige frostretter a la boller i karry og biksemad, så kan landmanden og søn (som ligger med feber) vælge på menukortet, mens jeg er i aftenvagt de næste tre dage.

Jeg har lejet Julia og Julie, jeg har købt Femina med krimibog, jeg prøver at bryde min gamle vane med at købe slik, chokolade og kager, når jeg skal trøstes ;-)

DSC01557

DSC01558

Men de lune hveder skal vi have i aften, så må vi se, hvornår landmanden vil holde fyraften.

Har du tradition for varme hveder denne aften?

16 kommentarer:

  1. Rigtig gods bedring, Lene! Jeg håber, at filmen og ugebladet kan kvikke dig lidt op. Men forhåbentlig har du også haft en skøn og varm dag oppe hos dig dag?
    Nej, vi skal ikke have hveder i aften - vi har glemt at købe dem :-)

    SvarSlet
  2. Øv- godt du kan finde ud af at komme over, hvor gærdet er lavest (hvorfor i al verden er det et ideal ikke at gøre det?)God bedring og, nej vi skal ikke have hveder. Vi plejer at få det, når vores Børne- og Ungdomsforbund holder landsmøde. men det er i år flyttet til Pinsen og slået sammen med resten af kirken. Men velbekomme til jer.

    SvarSlet
  3. Tak Madame,solen skinnede herligt da jeg fik fri, og det gør den stadig :-)

    Tak Charlotte, jeg vil gerne prøve at lave sund mad, men det orkede jeg ikke i denne weekend, så må der suppleres med salat, det gør det lidt sundere :-)

    SvarSlet
  4. Hveder og te,- det hører til denne aften hos os.

    God idé at købe noget andet end slik, når man trænger til lidt trøst. Det vil jeg prøve at overbevise mig selv om!

    SvarSlet
  5. Hvor lyder det synd for dig :-) Men glæd dig til Julie og Julia. Det er sådan en livsglad film, synes jeg!! Og så får man lyst til god mad og masser af den. Jeg skal ikke have hveder i aften. Ligesom Charlotte har jeg spist det til møde med børne og ungdomsarbejdet, men da det jo ikke er i år har jeg glemt at købe selv... (så er der heldigvis en muffin i stedet) Har i øvrigt fået lavet link til din blog fra min nu.

    SvarSlet
  6. Håber at du får slappet lidt af i weekenden - det trænger du vidst til.
    Vi har spist varme hveder med børnene her til aften - efter at hele familien havde gået en haverundtur - og besigtiget planter, gyngestativ - ja hele haven. Det er en tradition, som min mor indførte da vi var børn - og i mangel af byvolde brugte vi hækken omkring haven :-) Vi plejer at hygge os med rundturen - og i år var ingen undtagelse.

    SvarSlet
  7. Rigtig god bedring, Lene:-)

    SvarSlet
  8. Rigtig god bedring, Lene.
    Jeg havde købt hveder, men vi fik dem ikke spist ;0)

    SvarSlet
  9. Stoenni - tradition? Det er vidst en by i Rusland for mig. Jeg troede de varme hveder hoerte sig efteraaret til! Jeg elskede naar vi skulle have varme hveder da jeg var barn. Saa kom mine bedsteforaeldre altid og hyggede med os. Sikken en spoejs tradition. :) Oh, og god bedring!

    SvarSlet
  10. Eva, vi må finde på andre midler end mad :-)

    Anne, det var en sød og dejlig film :-) og tal for linket :-)

    Kristine, herlig tradition :-)

    Tak Ravheks :-)

    Tak Margrethe, så har I jo noget lækkert til i dag :-)

    SvarSlet
  11. Tak Tina, her i Danmark kan de vist kun købes på det her tidspunkt :-)

    SvarSlet
  12. Jeg håber, dine trøstindkøb har gjort deres virkning. Jeg kan slet ikke huske, jeg har hørt om Julia og Julie - fortæl endelig, når du har set den.
    Vi spiser ikke hveder. Husbonden synes, det er noget tørt stads, og jeg har heller ikke lyst til at fremture for traditionens skyld. De ER nemlig tørre :-)
    Men jeg ville gerne huske at invitere familien - bare til noget andet. Desværre er jeg bare dårlig til at holde fast i traditioner. Det har været spændende at læse om de forskellige traditioner her i tråden.

    SvarSlet
  13. Conny, de hjalp. Filmen er med Meryl Streep og er baseret på to virkelige kvinder, en kvinde som skrev en kogebog om at lave fransk mad (Meryl Streep)lige efter 2. verdenskrig,og en ung kvinde, som opretter en blog og sætter sig for at lave alle opskrifterne i den kogebog på 365 dage. Sød og dejlig :-)

    SvarSlet
  14. Tak for genopfriskning, Lene - nu kan jeg huske at have hørt om den. Og den er jo relevant med bloghistorien :-)

    SvarSlet
  15. Tjah, vi kan da tage hinanden i hånden kan vi. Vi plejer jo i stalden at sige "....hvis vi var en hest så....", men resultatet er lige nedslående af den grund. Jeg ligger også her og har det møghamrende skidt og nu begynder jeg at få ondt i halsen, efter at have haft feber i 14 dage! Det er "yndigt"!

    SvarSlet
  16. Selv tak Conny :-)

    Anonym, velkommen her, håber du kan mærke lidt bedring nu. Forår og efterår er traditionel de tidspunkter hvor sygdomme florerer :-)

    SvarSlet