lørdag, april 17, 2010

VEJRSKIFTE

Hver eneste dag i denne friuge har der været solskin, når vi stod op.

I dag måtte jeg tænde levende lys for at illudere det varme solskin, der er koldt og overskyet, men det regner heldigvis ikke, så landmændene er oppe og i gang.

DSC01395

For den unge landmand(sønnen) har denne uge budt på arbejdsdage på 10 – 12 timer, for den gamle landmand(landmanden) har arbejdsdagene været på 14 – 15 timer. Han er nu gået i det, jeg kalder duraceltempo, han bliver ved til kl 23 om aftenen, starter ofte 6.30. Når medarbejderne får fri kl 18, så overtager han ploven og forsætter.

Der er stadig kartofler, der skal sorteres, heldigvis er de nærmest, som dengang de blev taget op af marken i september/oktober takket være kølehuset, så sorteringen går nemt.

Om ikke så længe sidder der nye kartofler i kammene på markerne, kornet er sået, og når vi når midt juli begynder den nye sæson,hvornår var det lige, at der skulle holdes ferie? ;-)

I dag vil jeg slappe lidt af med min far, han sover stadig, og jeg nyder denne stille stund foran computeren med en kop te. Jeg tror, vi skal ud og trave en tur og så må vi se, hvad vi derudover kan finde på.

Ha en god dag.

12 kommentarer:

  1. duraceltempo :-D
    Nyd din dag sammen med din far :-)

    SvarSlet
  2. Pust ! Sikke et tempo. Håber du og din far kan nyde langsomheden :-)

    SvarSlet
  3. Tak Anne, hvor alle andre giver op forsætter landmanden, det er da duraceltempo :-)

    Miri, tak vi vil prøve, alt imens vi servicererer de arbejdende landmænd :-)

    SvarSlet
  4. Ja, sikke et vejrskifte, men det gør jo ingenting, når man skal være i dejligt selskab. Det skal du vist i dag. God tur til dig og din far :-)

    SvarSlet
  5. Ja, det er koldt og blæsende idag, men så kommer der en ekstra trøje på.
    Manden her har ihvertfald lovet at terrasserne skal have en omgang.
    God lørdag til dig, Lene.

    SvarSlet
  6. he he.. Det lyder som herhjemme. Den ene af medarbejderne arbejdede til kl. 20 - mens min mand kørte gylle til kl. 4.. Vi andre stod op kl. 7, og det gjorde han også. Allerede inden rundstykkerne var på bordet, havde han nået i bad, rent tøj på - også lige køre et enkelt læs gylle mere:o)
    Nå, men hva - vi ved da hvor vi har ham...:o)
    God lørdag til jer - vi skal vist også servicere et par landmænd idag:o) Betina.

    SvarSlet
  7. Godt du ikke lader dig stresse af landmandens lange arbejdsdage:-) Og god lørdag til dig og din far.

    SvarSlet
  8. Her i Odense har der godt nok også været vejrskifte, det er jo lige før man overvejer at tænde for varmen igen. håber at din far og dig får en langsom dag.
    Knus

    SvarSlet
  9. *SMILER* kender et par stykker der også kører på duracel i tiden :0)

    Dine lys varmer helt ned i midtjylland Lene - god week-end til dig også :0)

    SvarSlet
  10. Det er ikke mange solstrejf der suser forbi i dag.
    Vinden er kold og aprilssur, men indendøre er der lunt og dejligt.
    Ekstra dejligt når man træder indenfor efter en god lang gåtur ude i sus og dus.
    Rigtig god lørdag.

    SvarSlet
  11. Ja det blir lange dager på bonden nå om våren. Godt når en er frisk og klarer slike dager.
    Såg forrige innlegg ang kleskjøp. Jeg må også være i godt handlehumør for å kjøpe klær.
    Greit å handle andre ting for å bli i godt humør. Men klær er det litt anderledes med. Godt å ha skikkelige sko når en har vondt i beina. Håper det hjelper med nye sko. Ha ei fortsatt god helg :)

    SvarSlet
  12. Tak Liselotte, vi har haft en god dag :-)

    Tak Helle, vi var ude og rive i græsplænen, der var hunde hamrende koldt :-)Håber du fik lavet lidt terrasse :-)

    Tak,Betina, wow der er lige en, der er oppe i dobbelt duracel :-) han er så også noget yngre ;-)

    Tak Charlotte, og jeg lader mig stresse, så i dag har jeg øvet mig i at trække vejret helt ned i maven :-)

    Tak Pernille, det fik vi :-) jeg skruede op for varmen :-)

    Tak frk solhat, hvor mon de køber de batterier, kunne godt bruge nogle :-)

    Tal Hanne, vi nød også både udevejret og indevejret :-)

    Tak Astrid, jeg håber også de nye sko hjælper :-)

    SvarSlet