torsdag, december 02, 2010

DRØMME

Nogle drømme bliver aldrig andet end drømme, de bliver måske en del af ens dagdrømme og hjælper en til at håndtere hverdagens udfordringer.

Jeg er en vaskeægte dagdrømmer, sæt mig ud i en bil og vupti så vælter drømmene frem. Nogle dagdrømme bliver senere virkelighed, men langt de fleste forbliver dagdrømme.

De næste 23 dage vil jeg drømme om at vandre på Caminoen, jeg vil følge Bertelsen, nok ikke altid på fjernsynet, for sendetidspunktet er ikke ligefrem kompatibel med en sygeplejerskes mødetider, men så kan jeg jo følge udsendelserne på nettet.

Første afsnit tegnede godt, jeg har aldrig set Bertelsen på DR2, men her gik han til opgaven med ydmyghed, jeg er spændt på, hvordan det går. Jeg har læst, at det blev hårdere end han troede. Det tror jeg på, hvis det passer, hvad han sagde i første afsnit af DR2s julekalender for voksne, at han ikke havde vandret i mange år.

Nu må vi se, om drømmene om en vandretur på El Camino bliver til virkelighed eller dagdrømme for mig.

Må din dag blive fyldt med dejlige dagdrømme og dejlige oplevelser.

12 kommentarer:

  1. Jeg er også solgt efter første udsendelse. Man bliver selv klogere, og jeg tror også, Bertelsen bliver klogere undervejs. (fx at det godt kan betale sig at træne til sådan en lang vandretur).

    SvarSlet
  2. Smiler over din hilsen på min blog. Sjovt, at vi begge samtidig poster et indlæg om Caminoen og en fælles drøm!
    Jeg håber vi på et eller andet tidspunkt kommer til at gå de skridt!

    SvarSlet
  3. Conny, vi bliver vist mange, der følger ham :-)
    Har du gået turen? Du er jo i træning med vandring :-)

    SvarSlet
  4. Oline, ja det var sjovt at klikke på blogreader og så var dit indlæg det første jeg så :-)
    Jeg håber også det lykkes for os begge :-)

    SvarSlet
  5. Lene, nej jeg har ikke været på Caminoen - endnu. Men husbonden og jeg har det som en fremtidig tur, vi skal på.

    SvarSlet
  6. Som du ved, kan jeg anbefale det! Selvom min tur ikke var med herbergsovernatning! For mig er Caminoen ikke saliggørende - det er vandringen som sådan. Går man i et fællesskab har jeg oplevet det som en perfekt kombination af kloster/retræte og spejderliv. Det særlige ved Caminoen er, at det er en gammel pilgrimsvej, som altid har været i brug. Let your dream come true!

    SvarSlet
  7. Det er godt at have drømme, jeg er også fanget af Bertelsens vandring, og glæder mig til at følge ham, selv om jeg ikke har nogen drøm om at vandre den tur.. :-)
    Håber din drøm går i opfyldelse en dag Lene :-)

    SvarSlet
  8. Jeg synes første afsnit lover godt, så jeg er med på den kalender lidt endnu :-)

    SvarSlet
  9. Jeg må se det på nettet - jeg havde sat maskinen til at optage, men da jeg gik i seng, slukkede jeg på stikkontakten - dumme mig :)
    Jeg er også en drømme - og kan drømme så familien ikke kan råbe mig op. Det gjorde jeg allerede i skoletiden - forsvandt ud af vinduet og var væk ...

    SvarSlet
  10. Conny,en vandretur med min mand, det ville slet ikke være så ringe, men så skal jeg vente til han bliver pensionist :-)

    Charlotte, hvor sov I så, når I ikke brugte herberg? Vandringen, naturen og stilheden, jeg er slet ikke i tvivl om, at det lige er noget for mig. Tak for ønsket :-)

    Tak Inge, måske bliver mit også blot en drøm, hvem ved? :-)

    Marianne, vi bliver der lidt endnu :-)

    Helle, det er fantastisk sådan at kunne forsvinde :-) Og i aften husker du at lade stikket være tændt :-)

    SvarSlet
  11. Jeg har ikke set det første afsnit - det må jeg nå inden 2. afsnit.
    Jeg havde nok ikke set det hvis ikke I her i Blogland havde skrevet om det.
    Camino-vandringen har været et gammelt ønske, men det er nok et ønske jeg må lægge lidt i bero med de knæ jeg pt. er udstyret med. Iøvrigt tror jeg det er en rigtig god ide at træne til en vandring på 40km/dag og sørge for at fodtøjet er gået til! ;0)

    SvarSlet
  12. Margrethe, jeg har lige set afsnit 2 på nettet, jeg håber på at komme tidligere i seng i aften :-)
    Forberedelse er altid en god ting :-)

    SvarSlet