tirsdag, december 14, 2010

EN KILOMETER

Skumringstimen var i fuld gang, da to hunde og to mennesker drog ud på en lille travetur.

Vejen er glat og med en lille hund er det lettere at gå på marken, nu hvor frosten gør jorden hård.

Ned ad den ene mark, hen bag skoven og majsmarken og så ned til vejen ad den anden mark.

Og nu tror jeg, at jeg har brugt det rigtige ord.

En kilometer, men det føles som mere, og da aftensmaden var spist, faldt menneskene i søvn. Den lille hund boltrede sig til gengæld i bryggerset.

Istvan har lært at åbne skydedøren til skabet med sko og jakker! Hvorfor var det, at jeg smed børnesikringsdimserne ud?

DSC02721

10 kommentarer:

  1. Hi-hi, det gør vores hunde også. De elsker at kravle ind i skoskaber og sove oven på vores sko:)
    God aften til dig.

    SvarSlet
  2. Kan du ikke binde noget fra håndtag til håndtag, indtil du får skaffet børnesikring igen? Han er en kvik lille hund.

    SvarSlet
  3. Han er en rigtig lille hvalpebørste.
    Det må være derfor hundehvalpe er så nuttede. Hvis de ikke havde nuttetheden ville man blive helt og aldeles afsindig over alle deres unoder;)))

    SvarSlet
  4. Tak i lige måde Oline, her var både sko og jakker rykket ud af skabet, men heldigvis havde Istvan haft mest travlt med det, så ingenting var i stykker :-)

    Helle, gemalen er i gang med en løsning :-) Og det er en meget klog hund :-)

    Hanne, han er ved at slå sig løs, og sådan skal det være, så må vi andre bare være forudseende :-)

    SvarSlet
  5. Det var godt, han ikke nåede at bide i jeres ting. Der er ikke noget som små hvalpe:-)

    SvarSlet
  6. hihi, sikke en lille bølle, men godt at han ikke fik ødelagt noget...;-D...PS.. har også lidt bøvl med af eller ad...;->

    SvarSlet
  7. af og ad kommer jeg også ofte i tvivl om, plejer at omskrive sætningen så jeg ikke behøver at bruge ordet.. ;-)
    Dyyyyygtiiiiig hund.. "når de bare sover fra mig, så må jeg jo underholde mig selv".. :-)

    SvarSlet
  8. Lene, jeg har været så utrolig langt bagud med bloglæsning, men nu er jeg opdateret og har læst dine smukke indlæg i forbindelse med din fars besøg hos jer, om dejlige lille Istvans indlemmelse i familien, jeg har set skønne snebilleder fra mosen og jeg har grinet af historien fra klubbladet. Hilsen hernede søndenfra.

    SvarSlet
  9. Charlotte, og han gentog hele seancen her til morgen :-)

    Ravheks, der er meget i det skab, der skulle hives ud. Nu er der sat en stopper for det! :-)

    Annemarie, en lille nuttet bøllespire :-)

    Inge, så kan de lære det :-) Linket hjalp mig :-)

    Tak Anette, dejligt at du orker at læse dig gennem indlæggene :-)

    SvarSlet