fredag, december 17, 2010

MORGENGYMNASTIK PÅ TYSK

Det havde væltet ind med patienter i går aftes, så nattevagten havde mange beskeder til os.

Morgengymnastikken skulle vi nu ikke snydes for.

Jeg hentede afspilleren og trykkede på play, og i stedet for en meget rolig dansk kvindestemme, som bad os strække os, tonede Jingle Bell ud af højtaleren på tysk.

Den tog vi så, hold da op som lattermusklerne blev rørt. Herefter blev der stille, vi gik i gang med rapport i de små grupper og pludselig hørte vi en høj latter. Ingen tvivl. Vores afdelingsygeplejerske var ankommet.

Årsagen til latteren fandt vi hurtigt ud af.

Bag på hendes kontordør var hængt en stor plakat op af vores tyske sanggymnastikinstruktør.

Det blev en god morgenstart takket være vores juledrillenisse, som efterhånden har drillet os alle.

11 kommentarer:

  1. Ha ha :-) Fredagsgrin !

    SvarSlet
  2. hahahaaa der er drillenisser overalt i øjeblikket.. Herligt..:-)

    SvarSlet
  3. Therese, den latter kvikkede op :-)

    Inge, og vores drillenisse er meget ihærdig, jeg tror den har formeret sig :-)

    Charlotte, vi blev vågne :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er det sjovt, Lene. Godt at starte dagen med at få rørt lattermusklerne

    SvarSlet
  5. Det betyder bare SAA meget, at man kan grine sammen paa en arbejdsplads. Rigtig god lordag til dig og dine:=)

    SvarSlet
  6. Betty, vi morede os og fik en god start :-)

    Tak i lige måde Ravheks, at kunne grine sammen betyder meget for mig :-)

    SvarSlet
  7. Hyggeligt med drillenisser. Jeg overvejer, om det skal introduceres på min arbejdsplads næste jul.
    Første gang jeg så ham Hinterseer i reklamerne, troede jeg faktisk det var en vits. Jeg troede ikke, man kunne hedde sådan :-)

    SvarSlet
  8. Nårj - jeg ville synes det var en gyser at møde Hansi Hinterseer fra morgenstunden;o) Dejligt at starte dagen med et godt grin!!! God week-end her fra vestjylland!

    SvarSlet
  9. Conny, vi har ikke introduceret drillenissen, den kom af sig selv og hvem den eller de er er endnu ikke afsløret :-)

    Tak fru Kok, vi hyggede os med armsving ala skiløb til tysk slagermusik :-)

    SvarSlet