mandag, december 27, 2010

OP TIL OVERFLADEN

“Hun var ved at være træt, det har været en herlig tur, men nu trænger hun til ny luft, der er et hul, hun stiger op, lyset og luften omfavner hende, hun trækker vejret dybt ned i lungerne, det gør godt.”

Denne sidste uge har været hård for mig, kombinationen af arbejdsdage, hvoraf nogle var selvvalgte, var ved at gøre mig åndeløs. Selv når jeg kunne sove, kunne jeg ikke sove. Hjernen holdt aldrig fri.

DSC02793

Juleaften blev lige så skøn som  altid, vi havde besøg af min far og min yngste søster, og de overnattede her. For at kunne sidde og grine sammen med dem julemorgen (jeg elsker at grine, og hvor har jeg grinet og snakket de sidste par dage) valgte jeg aftenvagt 1. juledag, og for at kunne være sammen med min herlige svigerfamilie 2. juledags eftermiddag og aften, valgte jeg dagvagt i går. Så 1. juledag sagde jeg god nat til patienterne, og 2. juledag sagde jeg god morgen til patienterne.

DSC02795

DSC02790

Nu har jeg fri i to dage, og jeg glæder mig til at holde fri. Alle fik ordre på i aftes, at jeg skulle sove, så længe jeg kunne, så ikke noget med at vække mig! Det blev så 9½ time, og efter at have været oppe i et par timer er jeg allerede træt igen ;-)

Datteren og sønnen skal køres til staden, senere skal der traves en lang tur, og så smider jeg mig i en sofa, finder DVDkassen frem og slapper af,  nu er mine juledage kommet.

Må I finde fred og nydelse i den måde jeres 3. juledag former sig på.

15 kommentarer:

  1. For søren det har været en noget barsk tørn, godt det er godt overstået, så du kan hvile ud nu og slappe godt af.

    SvarSlet
  2. Må du også finde fred og nydelse, kære Lene. For hold da op..sikke et program du har præsteret. Slap nu af og sov godt :-) Knus.

    SvarSlet
  3. Åh, Lene. Sejt !! Jeg kunne næsten mærke åndenøden da jeg læste indlægget - meeen jeg kan også sagtens forestille mig freden der breder sig ud over det hele under sofasmidningen. Hvil, nyd og mor dig.

    SvarSlet
  4. Puha, hådt program! Pas godt på dig selv de næste dage :-)

    SvarSlet
  5. Tak Margrethe, jeg nyder og hviler :-)

    Tak Johanne, jeg nyder tanken om fri og masser af mad i køleskabet, der skal heller ikke købes ind :-)

    Tak Gitte, vejrtrækningen er rolig nu :-)

    Tak Marianne, det vil jeg :-)

    SvarSlet
  6. Pyhhh en aftenvagt og en morgenvagt plus transport, inden for 24 timer.. Det lyder som hård kost Lene.. Jeg håber du snuppede nattesøvnen i et ledigt vagtværelse. Nu har du helt sikkert fortjent ren afslapning de næste par dage.. og der kommer sofaen handy ind i billedet.. :-)

    SvarSlet
  7. Lone i Marsken27/12/10 3:04 PM

    Glædelig jul til dig Lene - jeg har det ligesådan - jeg er præst, så du kan tro, at jeg nyder min 3. juledag, som tilmed er en mandag - min fridag!

    SvarSlet
  8. Dine fridage er velfortjente :-)

    SvarSlet
  9. God nydning.
    Du har fortjent mange timer på sofaen med det bedste i film, håndarbejde og fortæring indenfor rækkevidde.

    SvarSlet
  10. Kære Lene, det er altså også hårdt med en dagvagt efter en aftenvagt - det har jeg prøvet nogle få gange. Men nu har du en velfortjent juleferie :-)

    SvarSlet
  11. Inge, det var jo selvvalgt og nej jeg tog hjem og sov ;-)Jeg havde en lagkage, jeg lige skulle have lagt sammen :-)

    Tak i lige måde Lone, og ja som præst er man i den grad på i juledagene, god fridag :-)

    Tak Miri :-)

    Tak Eva og fortæringen fejler ikke noget ;-)

    Det har jeg, madame :-) og jeg havde jo selv valgt de to dages sammensætning, det gør jeg ikke mere.

    SvarSlet
  12. Har hatt noen slike dager jeg også. Har jobbet litt mye i det siste. Og når en da i tillegg skal gjøre de siste forberedelsene til julefeiringene, så kan det bli litt mye. Godt at en kan finne roen igjen innimellom.
    Ønsker deg gode fridager :)

    SvarSlet
  13. Tak Astrid, håber også du får tid til at slappe af :-)

    SvarSlet
  14. Skønt, at du nu kan slappe af. Også jeg nyder en fredelig aften og dage uden mange pligter!

    SvarSlet
  15. Charlotte, jeg ønsker også præsten nogle gode fridage, det skal der til oven på en travl juletid :-)

    SvarSlet