onsdag, april 13, 2011

DET LYSNER

Selvom det småregner og himlen er grå, så  lysner det alligevel udenfor.

Indenfor nyder jeg udsigten til mit vindue. Hjerteglade figurer, gulblomstrende grene og lyserøde blomster.

mit vindue

Selvom jeg har et værelse med plads til at studere, så vælger jeg hver gang stuen. Her ved spisebordet med plads til alle noter og bøger og med tæt kontakt til landmanden i fjernsynsstuen føler jeg mig bedst tilpas. Når han ser fjernsyn, lukker jeg døren, når han sidder ved computeren åbner jeg døren, og jeg er tæt ved køkkenet og tebrygning.

Sådan var det også i min elevtid. Alle andre havde travlt med at flytte ud fra kollegiet, jeg blev der samtlige 3½ år, og når jeg skulle skrive opgave, foregik det altid ude i fælleskøkkenet.

Opgaven begynder at tage form, ny udkast(jeg må kun sende en side) er sendt af sted til kommentarer hos vejlederen, men jeg føler lige nu, at jeg er på rette spor, så får vi at se, om hun er enig. Ellers er det ved at være sidste udkald. I dag skal sidste analyseafsnit omformuleres, så der kommer diskussion og inddragelse af teori i praksis ind i afsnittet, og så må de første ord til konklusion og perspektivering gerne formuleres.

Må din dag blive lys og god.

8 kommentarer:

  1. Jeg hørte i radioen i morges, at hvis vi ville se solen skulle vi bevæge os mod vest.. :-) Her øser det ned, det var en våd fornøjelse at cykle i morges.. :-)
    Dejligt at du er ved at have overblik og styr på opgaven.. Du må have en god og lys dag.

    SvarSlet
  2. Dejligt at læse, at opgaveskrivningen går godt, Lene! Og jeg kan godt forstå, du helst vil sidde i stuen og ha' kontakt til landmanden inde i fjernsynsstuen. Her hos os sidder vi i hver sin stue - det er ret tæt, og vi kan snakke sammen. Ha' en dejlig dag!

    SvarSlet
  3. Hej Lene.
    Kan se du har haft en "farlig masse bøvl"... Håber dine planer for idag lykkes. Det er skønt at sidde hvor man kan se ud i haven, men vejret idag er koldt, så en varm kop te er bestemt ikke af vejen:-)
    God skrivelyst, Betina.

    SvarSlet
  4. Tak i lige måde Inge, solen er endnu ikke dukket frem, men det småregner kun, så jeg satser på en gåtur om en times tid. Det føles godt at være her i stedet for de sidste to dage :-)

    Tak i lige måde, madame. Dejligt at læse, at I også har fællesskabsfølelsen, selvom I sidder i hver sin stue :-)

    Tak Betina, åh ja bøvl og frustrationer en masse :-) men nu tror jeg at jeg er på den anden side af det med mindre vejlederen skyder mit nye forsøg ned.

    SvarSlet
  5. jeg tvivlede aldrig på, at du nok skulle få fat i den lange ende :)
    Jeg løfter lige mit blik og ser på min datter, som sidder her overfor mig med sin bærbare (jeg sidder også ved min). Hun skiver eksamensopgave, som skal afleveres fredag - så her er stemningen lidt som hos dig... Hun synes det er hyggeligere at sidde herhjemme hos mig, end at sidde alene på sit værelse i Aarhus - og det synes jeg da også :)

    SvarSlet
  6. Helle, det ER da langt hyggeligere at sidde i nærheden at andre :-). Det lyder så skønt, at I sidder der sammen.
    Og tak for tilliden.

    SvarSlet
  7. Godt at det går fremad med opgaven, og det er et dejligt sted du sidder og arbejder...God arbejdslyst...;-D

    SvarSlet
  8. Tak Annemarie :-) bedre arbejdssted findes ikke.

    SvarSlet