onsdag, april 27, 2011

FRISK LUFT

må der snart til. Regnskabet driller, og det pga en lille detaljeændring i min netbank. Den lille detalje, som giver et bedre overblik på kontoudskrifter, betyder, at hvor jeg normalt kan hente en bankfil med konteringer direkte over i mit regnskab og dermed kun skal sætte kontonumre på, så skal jeg nu taste tekst og beløb ind alle de steder, hvor jeg har betalt flere regninger på en dag. Formiddagen gik med telefonsamtaler med ansvarlige hos både regnskabscenter og bank, nu er det ændret fremad, men jeg slipper ikke for manuel indtastning i den her omgang.

P1000165

Laika nyder, at døren til kontoret står åben, hun ligger i bryggerset og følger med. Mon ikke hun vil med på en lille travetur? Istvan derimod lægger kartofler, eller rettere sagt han følger med på sidelinjen, han er med i traktoren hele dagen. Når landmanden prøver at lade ham tilbage, så stiller hunden sig på bagbenene og placerer forbenene på bryggersbordet og isætter en pibekoncert. Så Istvan får lov til at sidde/ligge i traktoren dagen lang.

Mon ikke begge hunde trænger til frisk luft og en dukkert, når arbejdsdagen er over?

P1000157

P1000157

6 kommentarer:

  1. Computere og teknik er godt når det virker. Sikken et arbejde det må have været før i tiden. Du må glæde dig til næste år;)

    SvarSlet
  2. Charlotte, heldigvis skal jeg aflevere momsregnskab hvert kvartal, så jeg kan glæde mig til om 3 måneder :-)

    SvarSlet
  3. Jeg håber, at I nød traveturen efter regnskabs genvordighederne.
    En god aften til dig.

    SvarSlet
  4. Tak i lige måde Anette. Vi er lige kommet ind, det var dejligt efter en hel dag foran skærmen at kunne slappe af mens jeg gik :-)

    SvarSlet
  5. Træls når ændringer gør arbejdet mere besværligt. Hav en god aften, forhåbentlig uden alt for meget skærm.. :-)

    SvarSlet
  6. Inge, tak, jeg har sunget gospel hele aftenen, det var skønt :-)

    SvarSlet