mandag, april 18, 2011

SÅ GIK DER TID MED DET

3 dage er strøget af sted.

Først skulle sporene af opgaveskrivningen fjernes og rummene gøres klare til besøg fra København.

Så blev sønnen hentet og forkælet, ren nydelse at have ham hjemme.

Søndag tog han og jeg til gudtjeneste i hans gamle frikirke, skøn formiddag.

Herefter tilbragte jeg eftermiddagen sammen med min far, vi nåede både frokost, gravstedsbesøg, kaffeslabberads med mine forældres gode veninde på knap 90 og solnydning på terrassen.

Forårsarbejde tager nu til i tempo, så i morges røg sønnen på en traktor, en medarbejder på en anden traktor, den anden medarbejder på en tredie traktor og landmanden på en fjerde traktor. Landmandens kone bagte boller, smurte madder, forberedte aftensmad, før jeg fik handlet ind, skiftet dæk på bilen og hentet datteren ved toget.

Huhej vilde dyr, aftensmaden skulle være klar kl 18, for Istvan og herre skulle starte på apporteringskursus i aften.

Nu kører den unge medarbejder sammen med sønnen i marken, Laika slapper af i bryggerset, og det samme gør datteren og jeg i sofaerne. Ren nydelse at have hende hjemme.

Om lidt skalvil jeg lokke med en lille gåtur i aftensolen. I formiddags gik jeg ned med madpakken til sønnen, ned forbi søen og i det herligste solskin.

P1000106

Det er forår i Danmark, og det er dejligt.

7 kommentarer:

  1. Åh, det er jo hjerteføde du får i disse dage, Lene. Det er velfortjent efter opgaveskrivningen og foråret er så dejligt. God aftentur til jer :-)

    SvarSlet
  2. Det er forår, og dine børn er hos dig. Så kan man ikke forlange ret meget mere :-)
    Rigtig god påske til dig.

    SvarSlet
  3. Dejligt, ja bestemt...Jeg får også besøg af mine tre i påsken, det bliver ren nydning :)

    SvarSlet
  4. Det er da et farlig flittigt ferietempo du holder dig;)
    Godt at I nu har travlt med at ligge sofa.
    Den disiplin er jeg også i gang med, kroppen er mærket af havearbejde:)
    Fortsat god ferie - forårsferie mummms...

    SvarSlet
  5. Tak Liselotte, hjerteføde, åh ja :-)

    Tak i lige måde Ellen, og du er forhåbentlig tanket op med mormorenergi :-)

    Jette, må I få en dejlig påske sammen :-)

    Tak i lige måde Hanne, ja jeg har også tænkt mig at drosle lidt ned :-)

    SvarSlet
  6. Det bliver vist ikke meget bedre Lene.. Forår, ungerne i huset, ferie og fri.. og der loves fortsat godt vejr. Dejligt dejligt dejligt.. :-)

    SvarSlet
  7. Inge, det er dejligt og nu kan jeg mærke at jeg er landet, det tog lige tre dage :-)

    SvarSlet