onsdag, april 13, 2011

SERIE ELLER SERIØST

Hjernen har brug for pauser, der skal være plads til noget knapt så seriøst.

Serier ser jeg ikke.
Serier var i mange år forbeholdt unge mennesker, det har ændret sig. Serier er i den grad blevet noget, man gerne må se.
Så jeg ser ikke serier, fordi "man" ikke ser serier.
Jeg ser ikke serier, fordi jeg bliver fanget af den historie og de mennesker, serien omhandler. Jeg vil se mere. Jeg vil følge dem.

Men lige nu ser jeg en serie,ikke en af de velomtalte, en ganske simpel amerikansk serie skåret over samme læst som Cosby og Co. En familieserie på godt og ondt, og det ender næsten altid godt, selvom alle har deres problemer at slås med. Den passer lige med min middagspause. Og den får min hjerne til at geare ned, det kan søvnen ikke en gang gøre. Når jeg vågner om natten, er min hjerne i gang med at løse problemer fra dagen før!

Helt seriøst tror jeg ikke, jeg kommer til at savne serien, men det var hyggeligt, så længe det varede.

Og serie og serio er begge latinske ord, den første står for række, den sidste for alvorlig. Get Serious, Lene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar