onsdag, april 20, 2011

SOMMERLIGT

Midt i travlheden fik landmand og søn tid til en kop eftermiddagste sammen med datter og frue.

Skønt! Og så endda på terrassen.

Solen varmer, så jeg har dørene åbne, mens der gøres rent. Min vante rengøringshjælp kommer om torsdagen, og det er jo en helligdag, så jeg leger rengøringshjælp i denne uge og har lovet mig en timeløn svarende til det,  jeg normalt giver.

Det vejr er da kommet på den rette tid. Nu er der gang i kornsåning, græsset er blevet slået, læggekartofler er hentet hjem fra kølehuset. Der er skøn aktivitet overalt.

Landmanden og Istvan har endda nået at træne apportering i vand, Istvan sprang ud i vandet, som om han havde gjort det mange gange.

Lutter glæde på alle hylder!

P1000130

11 kommentarer:

  1. Åh, som vi nyder påsken :-)

    SvarSlet
  2. Liselotte, det gør vi :-)

    SvarSlet
  3. Høres ut som dere har en herlig påske :)

    SvarSlet
  4. Astrid, der knokles i marken og også herinde, men vi nyder det :-)

    SvarSlet
  5. Det lyder vel nok dejligt, Lene - en rigtig forårsdag. Vi fandt cyklerne frem for første gang i år og kørte til stranden. Folk var helt kåde og gik på bare fødder :-)

    SvarSlet
  6. Det ser ud som en god plads der i solen med fuldt overblik over gårdspladsen. Det ligner et skønt sted til en lille pause.
    Her har vi indledt påsken med at fejre mandens fødselsdag i dag. Den drukner dog lidt, for om et par dage fylder datteren 3 år, og det er en STOR fest :-)

    SvarSlet
  7. Nej hvor hyggeligt som I kan nyde påsken sammen!
    Dejligt

    SvarSlet
  8. Madame, ja her er der også blevet luftet bare tæer, men dog i et par sko udendørs :-)

    Laura, det er MEGET stort at fejre 3 års fødselsdag, håber solen må skinne på jer :-)

    Kong Mor, jeg nyder det også :-)

    SvarSlet
  9. Aaah, jeg glaeder mig saadan til at sidde paa terassen!

    SvarSlet
  10. Charlotte, vi er helt enig :-)

    Tina, forhåbentlig får du snart tid til terrassesidning :-)

    SvarSlet