onsdag, maj 11, 2011

AT KUNNE SE DET SMUKKE I DET SMÅ

For 4 år siden opdagede jeg blogland gennem en avisartikel; det var lige det rette tidspunkt for mig, jeg havde brug for at møde andre mennesker, men havde hele tiden travlt med arbejde, landbrug, børn og familie, vi havde haft sygdom og død i familien, og jeg var som storesøster, datter og mor slidt ned. Blogland kunne tilbyde mig nye bekendtskaber, som jeg kunne lære at kende hjemme i min stue, og jeg nød det.

Første blog var Liselottes, næste blog var Ellas, og gennem kommentarboksen hos de to kom jeg viden omkring, mødte mennesker, som jeg aldrig ville have mødt, synspunkter, som jeg aldrig ville have tænkt over, hvis ikke det havde været for blogland. Liselotte og Ella fik mig til at genfinde glæden i det små, at kunne se det smukke i hverdagens små hændelser, og da jeg fik et kamera, blev gåturene ofte brugt til at finde makromotiver i naturen.

P1000326

I dag får jeg besøg af de to dejlige mennesker, jeg glæder mig, bollerne er bagt, støvsugeren skal lige tage de værste hundehår, og landmanden har fået besked på, at Istvan er nødt til at være hjemme, så han kan hilse på.

Den sidste fridag før 5 arbejdsdage kan kun blive en skøn dag med besøg og koncert i aften.

16 kommentarer:

  1. Må I få en dejlig dag!! Godt, du opdagede Landet!

    SvarSlet
  2. Hvor jeg dog glæder mig! Meget! :-)

    SvarSlet
  3. Jeg er sikker på at det bliver en fantastisk dag!
    Glæder mig til at høre mere!

    SvarSlet
  4. Blogland er fantastisk på så mange måder.. I må have en rigtig god dag sammen :-)

    SvarSlet
  5. Ved I har/har haft en god ëftermiddag, ingen tvivl om det. :)

    SvarSlet
  6. Det er dejligt at kunne møde nye mennesker, og dejligt at du igen kunne finde glæden i det små...God eftermiddag til dig..;-D

    SvarSlet
  7. Godt du fandt dette dejlige land :-)

    SvarSlet
  8. Tusinde tak for en virkelig hyggelig dag og et überlækkert traktement, Lene - man kommer helt ned i gear i jeres skønne hus og gode selskab :-)

    SvarSlet
  9. Det er et forjættet land, fyldt med kloge ord, godt ideer, og skønne bekendskaber..
    Og ja lene så lære vi at se skønheden og små glæder igennem ord og billeder.

    SvarSlet
  10. Blogland er et dejligt sted at navigere. Der er meget at hente her, hvis man giver sig tid og ro.
    Havde jeg været tættere på, så kunne jeg også have fundet til din koncert. Jeg håber, at du har nydt det hele.

    SvarSlet
  11. Lavendel, vi havde en dejlig dag og det land er godt at kende :-)

    Liselotte,det var så godt at have jer på besøg :-)

    Kong mor, det blev en skøn dag, men med en koncert bagefter, så er trætheden for stor lige nu til flere ord :-)

    Tak Inge, berigende blogland :-)

    Jette og du har fuldstændig ret :-)

    Tak Annemarie :-)

    Miri, det er jeg også glad for :-)

    selv tak Ella, det var skønt at have jer begge to her :-)

    Mette, og det er I alle med til at hjælpe mig med at kunne :-)

    Susanne, jeg har nydt det hele :-)

    SvarSlet
  12. Øv, jeg kunne ikke få lov at kommentere i går...
    ville bare pippe med om, at blogland er et af verdens bedste lande, og det kan man ikke forstå før man har fundet det selv.
    Det er så berigende at møde nye mennesker, både virtuelt, men så sandelig også at møde nogle af dem i det virkelige liv.
    Jeg er sikker på, at I havde en dejlig dag sammen.

    SvarSlet
  13. Ellen, blogland giver så mange glæder, som andre udenfor landet ikke fatter :-)
    Vi havde en dejlig dag.

    SvarSlet
  14. Altså jeg havde jo skrevet en lang kommentar til jer alle, men den er fjernet ligesom de sidste kommentarer.
    Vi havde en skøn eftermiddag og tak til jer alle. Håber vi kan lave et lidt større blogtræf engang.

    SvarSlet
  15. Så VIL jeg med - trænger så meget til at gi dig et knus ;-)

    SvarSlet
  16. Åh ja Inger, det gad jeg godt at få :-)

    SvarSlet