søndag, maj 29, 2011

DER ER PLADS NOK!

Søndagen fortsatte de skønne takter fra i går. I dag blev den sidste af de 24 børnebørn på landmandens side konfirmeret, og da han og hans familie bor på samme vej som os, har vi været i nabolaget hele dagen. Landmanden er nr 7 af 9 søskende, og i den familie er der hjerterum, der er plads til alle, og helt som i gamle dage er vi to “gamle” kørt hjem, og “børnene” blev tilbage til efterhygge, nu hvor alle gæsterne er taget hjem.

Den unge konfirmand fik en god dag, gudstjenesten i frikirken var fantastisk, præsten var god til at lave den sammen med de unge konfirmander, så vi fik grint meget, og samtidig blev der sået frø til eftertanke. Her var der også plads til alle gæsterne, så alle kunne få en god start på festen. Konfirmanden fik en køretur hjem i mosen på farbrors motorcykel, det blev vist en god tur; det kan være, moderen fortryder sin ide om alternativ hjemkørsel, for den unge mand overvejer nu at blive motorcykelejer, når den tid kommer ;-)

Jeg har spist lækker mad, så meget, at jeg nærmest kunne blive taget for at være 3-4 måneder henne, hvis ikke man så alderen i mit ansigt; så er det godt, at de unge menneskers fødselsdagsgave var et afslapningssæt med masser af plads til en forspist festmave.

Der skal slappes af nu og nydes, at vi har en aften mere i de unge menneskers selskab.

P1000878

10 kommentarer:

  1. Det må være dejligt med sådan en stor familie.. og skønt for alle de unge at være med og være sammen.. :-)

    SvarSlet
  2. Inge, vi nyder den store familie, og vores børn brokker sig af og til over at vi stoppede ved 2 børn ;-)

    SvarSlet
  3. Åh hvor dejlig en dag.
    Håber du ligger på divanen og slår på din festfyldte mave;)

    SvarSlet
  4. Det lyder som en herlig dag i den store familie.
    Og så er det jo godt, at der trods alt er flest hverdage, rent kostmæssigt :)

    SvarSlet
  5. Det lyder som en skøn dag - både i kirken og i familien! Jeg har døjet noget med at lægge kommentarer hos dig, men jeg prøver, du læses flittigt, også uden kommentarer:-)

    SvarSlet
  6. Hanne, jeg slog mave, meget :-)

    Eva, hverdagen gør festdagene endnu bedre :-)

    Charlotte, jeg ved ikke hvad der er sket, nu har jeg ændret min kommentar funktion, for så kan jeg selv kommentere uden at være anonym :-)

    SvarSlet
  7. Det er fantastisk med så stor en familie, og jeg fornemmer, at jeres sammenhold er unikt.
    Håber du har en dejlig mandag:-)

    SvarSlet
  8. Tak Ravheks, jeg drysser rundt :-)

    SvarSlet
  9. Hvor skønt at være en del af en stor familie!
    Det er også derfor jeg har fået 4 børn.. Så jeg kunne lave min store familie selv!

    SvarSlet
  10. Kong mor, jeg håber ikke min datter læser med, for så får jeg bemærkningerne igen om min manglende produktion af en storfamilie :-)
    Jeg er selv ældst af 5, så jeg er helt sikker på at dine 4 vil nyde storfamilien gennem mange år :-)

    SvarSlet