lørdag, maj 07, 2011

DIN INDRE FOTOGRAF

Forestil dig en skøn majmorgen på gården, der er en lethed overalt, afgrøderne er i jorden, og nu er det landmanden og Vorherre, der sammen skal passe og pleje afgrøderne de næste måneder.

Landmanden og Istvan kører en tur, det er altid godt at kigge på marker, vinduerne står åbne, så begge kan snuse til naturen. En fasankok står ude på marken, bilen holder stille, Istvan har set den, han fokuserer intens på fasanen. Den rejser sig op, puster sig op og basker med vingerne, imens den skræpper højt.

I et spring er Istvan ude af vinduet og på vej over marken, fasanen flyver ind i højmosen, Istvan efter den, landmanden tænker, gad vide, hvornår den kommer tilbage. Kort efter dukker Istvan op, og bilturen fortsætter.

Det er en skøn majmorgen ude på landet.

Må din dag også blive skøn.

11 kommentarer:

  1. Tak Lene og i lige måde. Jeg MÅ altså snart møde Istvan, men jeg forstår, at det kan have lange udsigter, for han og landmanden er da vist totalt uadskillelige :-)

    SvarSlet
  2. Der satte du lige en lille videofilm i gang i mit hoved :D
    Også en god dag til dig Lene :D

    SvarSlet
  3. Tak Liselotte, du skal snart møde Istvan :-)

    Tak Anne, ja filmen kører også i mit hoved :-)

    SvarSlet
  4. Kære Lene. Det kan jeg sagtens forestille mig.
    Samsom løber efter harer...men han kan ikke fange dem. Så et stykke tid efter kommer han slukøret tilbage, og gåturen fortsætter.
    Ønsker dig en god weekend.

    SvarSlet
  5. Det var da en skøn tur at komme med på. Ham Istvan har vidst valgt rigtigt, da han flyttede ind hos jer.

    SvarSlet
  6. Jeg får skønne billeder på nethinden Tak :-)

    SvarSlet
  7. Dejlig solskins majlørdag til dig og knejterne.
    Smukkehunden og jeg har lige været på en vidunderlig strandtur med sol, varme og masser af vind.

    SvarSlet
  8. Jeg glæder mig over, at fasanen slap med livet i behold - rigtig god weekend til dig Lene :-)

    SvarSlet
  9. Sikke et skønt billede - en mand og hans hund :-)

    SvarSlet
  10. LOL - jeg tror jeg er lidt forelsket i din hund!

    SvarSlet
  11. Tak Johanne, de hunde får da noget motion, men heldigvis er fasanen hurtigere end dem :-)

    Susanne, både landmand og Istvan er glade for valget :-)

    Selv tak Inge :-)

    Tak Hanne, og vores hunde har været i hundepension :-)

    Tak i lige måde madame:-) jeg er også glad for det, det er kun en syg fasan, en hund kan løbe op.

    Marianne, kammerater :-)

    Tina, den er også sød :-)

    SvarSlet