onsdag, maj 18, 2011

ET GODT RÅD

Lad være med at tage den lækkert duftende artiskokcreme med hvidløg fra datterens køleskab som smørelse til bollen med laks.
Hold da op som jeg kan blive ved med at smage den.

Nu er toilet og gang rengjort efter håndværkerne, togbillet er bestilt til i eftermiddag.

Mon slik kan tage smagen af hvidløg?

Strikketøj og bog skal forsøde min togtur til Aalborg, og jeg har flottet mig, der er bestilt 1. klasses stillezone med fri te, chokolade, vand og aviser.

Mon is kan fjerne hvidløgssmagen?

Nu mangler jeg bare at vaske op efter mig, så er lejligheden klar til datteren.

Mon varm kakao med flødeskum kan overdøve den helt overvældende smag i min mund?

Men den smagte godt, min hjemmelavede laksesandwich!

14 kommentarer:

  1. hehe, sådan har jeg noget jeg har spist noget der er røget..hele dagen har man fornøjelse af den samme smag...Jeg har at persille skulle tage smagen af hvidløg, men okay slik og varm kakao smager nu bedre..;-D God tur hjem...

    SvarSlet
  2. Tak Annemarie, men persille er sundere :-) Nu prøver jeg med tandpasta!

    SvarSlet
  3. Persille - intet andet fjerne hvidlæg ;-)
    Nyd din luksus togtur!

    SvarSlet
  4. Hvis det var mig, ville jeg prøve med lidt af det hele...

    Hun er da heldig, din datter, at mor lige var til rådighed. Det er så dejligt, når man kan hjælpe de unge :)

    SvarSlet
  5. LØG... :-D

    SvarSlet
  6. kong mor, tak og mon man kan købe persilleslik ;-)

    Eva, det tror jeg også, jeg prøver :-)

    SvarSlet
  7. Kongmor, altså du skal komme med lækre ting, jeg kan spise :-)

    SvarSlet
  8. Spis hvad som helst, der er vist kun tiden der får smag og duft tiil at gå væk
    God tur hjem :-)

    SvarSlet
  9. Mon hvidløgsmagen er væk nu? Det lyder som nogle udmærkede og gode bud på smagsfordrivere. Jeg havde nok valgt noget i samme stil.

    SvarSlet
  10. Hahaha, stakkels dig - jeg kan ikke rigtig finde ud af, om du ikke kan lide hvidløg overhovedet, eller du bare fik en overdosis denne gang?
    Du har vist allerede fået alle de gode råd, så jeg nøjes med at krydse fingre for, at tandpastaen virkede ;-)

    SvarSlet
  11. Tak Inge og smagen forsvandt efetr tandpastaen:-)

    Susanne, jeg nøjedes med is og chokolade :-)

    Ellen, jeg kan godt lide hvidløg, men krydrer ikke så voldsomt,og tandpastaen virkede :-)

    SvarSlet
  12. Jeg elsker hvidloeg og undskylder af og til om morgenen, naar jeg dukker op med hvidloegsaande. Mine kolleger paastaar at jeg aldrig lugter af hvidloeg, men min elskede siger nu noget helt, helt andet!

    SvarSlet
  13. Mmm, det lyder ellers lækkert med sådan en laksebolle med artiskokcreme - håber landmanden har fået hvidløg også, ellers kan du jo godt være lidt anstrengende at være sammen med

    SvarSlet
  14. Tina, det er også altid min frygt, når jeg skal på arbejde. Her hjemme synkroniser vi, når vi er i byen, så vi begge får hvidløg :-)

    Marianne, det må åbenbart ikke have været så stærk alligevel, for han nævnte ikke noget :-)

    SvarSlet