onsdag, maj 18, 2011

MORGENSTUND PÅ KVISTEN

Liselotte griner godt nok af mig, når jeg siger, at jeg er skabt til en lille lejlighed, jeg bor jo i et stort hus med 240 m2 bolig og kæmpestore udenomsarealer.

Jeg elsker at være i datterens lejlighed, det er meget muligt, jeg ville få klaustrofobi, hvis jeg skulle bo i en storby hele tiden, jeg er jo vant til de åbne vidder, men jeg har altid været vild med små boliger. Campingvogn var i mange år vores feriekoncept og nu har vi sommerhus, begge dele giver en ro, der er ikke så mange ting at forholde sig til.

Datteren har altid morgenfjernsynet til at køre, mens hun gør sig klar, moderen har aldrig nogen støjkilder kørende, så det var lige før den unge dame missede sin vejrudsigt, fordi den ældre dame automatisk slukkede for fjernsynet, da hun kom forbi ;-)

Nu er min dejlige datter sendt af sted med et kram, der er mange syprøver, der mangler at blive lavet inden eksamen, hver dag er de mange af de unge især, som bliver på skolen til langt ud på aftenen og syr, laver stoftryk, broderer og støtter hinanden. Sønnen fik kram i går, han er også i fuld gang med at forberede sig til eksamen, alle projekter skal nærstuderes, så de kan uddybes. Han skiftede gruppe undervejs, og det var så godt, de er et godt team og er gode til at støtte hinanden. Jeg skulle have været til møde i dag, selvom det egentlig er min fridag, det må andre tage sig af nu, jeg har også mange, der støtter mig. Lige nu ligger der masser af materiale til mig i min mailboks, som skal bruges til forberedelse af næste uges præsentation i Hamburg. Jeg glæder mig til at prøve sådan en konference, jeg glæder mig til at få tid til at være sammen med 2 gode kolleger, hold da op, som vi skal snakke i toget, fagligt og socialt, jeg håber, vi når at se lidt af Hamburg.

Lige nu sidder jeg på kvisten og hygger mig med te, strikketøj og computer. Og så et spørgsmål til jer kloge bloggere: hvorfor bliver min blog så lille på en MAC, det er ikke et problem med de selvstændige blogge, men det er som computeren har nedfotograferet min blog?

Ha en god dag.

14 kommentarer:

  1. Sikke hyggeligt du har det, og det bliver spændende med konferencen i næste uge...Min blog bliver også lille når jeg bruger Mac'en, men har ingen idé om hvorfor..;-D

    SvarSlet
  2. Annemarie, jeg håber nogle kloge hoveder har svaret på hvordan det kan ændres :-) Jeg må til at øve mig på min engelske præsentation :-)

    SvarSlet
  3. Ha, du er sjov, Lene, men jeg forstår jo godt det med at kunne overskue det, som er småt. Det kan jeg også godt lide. Måske fordi jeg så roder mindre ;-)

    Jeg synes det lyder hyggeligt med en dejlig dag i hovedstaden. Kan du hygge dig med det hele :-)

    SvarSlet
  4. Det lyder som en dejlig dag, selvom det er pga en skade, du må blive. Alle mine går også til eksamen - ældste afslutter, så det er nervøse tider! Nyd fortsat din dag!

    SvarSlet
  5. Her var yngste til eksamen i mandags og klarede det flot, så nu er der kun én skriftlig tilbage inden sommerferien står for døren.

    SvarSlet
  6. Desværre ingen hjælp herfra mht. MAC'en, men det lyder som om du er i skønt selskab (omgivet af dine børn). Det lyder fantastisk spændende at du skal til konference i Hamburg, og så i disse sparetider - tænk at det er muligt:) Jeg håber du får en rigtig god tur:)

    SvarSlet
  7. Liselotte, der er nemlig ikke så meget at rode med :-) Og nu er jeg træt, har gjort rent efter håndværker :-)

    Charlotte, tak, ja det er rigtig eksamenstider :-)

    Jette, tillykke til yngste :-)

    Tak Charlotte, sygehuset betaler ikke noget, det er fra fonde :-)

    SvarSlet
  8. Småt er godt nogle gange, jeg forstår heller ikke hvad jeg skal med al pladsen i Bymarken, når jeg sidder i det lille hus i skoven.. Når jeg er hjemme i Bymarken igen, ja så er jeg kisteglad for hver cm2 plads der er.. og vil ikke undvære en eneste.. :-)

    SvarSlet
  9. Det med Mac'en forstår jeg ikke for jeg har en IMac med en meget stor skærm og din blog fylder den helt ud . . .

    Tror det må have noget med ejeren af Mac'ens indstillinger at gøre :-)

    SvarSlet
  10. Inge, jeg nyder også mit hjem, men jeg kunne godt klare mig med mindre :-)

    Elin, og det er så der min datter og jeg kommer til kort, for vi ved ikke hvor vi skal ændre indstillingerne :-) Men dejligt at høre, at det kan lade sig gøre at gøre den større.

    SvarSlet
  11. Hejsa. Jeg er også mac-bruger og her ser din blog helt fin ud.

    Kh Mette

    SvarSlet
  12. På min mac ser din (og min egen) blog helt normal ud i størrelsen.

    SvarSlet
  13. Tak Trillemus og velkommen her. Min blog fylder kun den midterste halvdel af skærmen og er med lille skrift :-)

    Tak Eva, jeg tror det må være noget i indstillingerne.

    SvarSlet
  14. Jeg tænker umiddelbart at det måske har noget med skærmopsætningen at gøre. At skærmen er sat til at vise mange pixels på hver led. .. Måske :)

    SvarSlet