torsdag, maj 05, 2011

NEM AFTENSMAD

Når man bor langt ude på landet, så skal bilen i brug hver gang, der skal handles. Og om man kører 10 eller 13 km er vel hip som hap, så jeg kørte til sommerlandet, hentede lækre fiskefrikadeller i den gode fiskebutik ved fiskerestauranten, hentede spinat i frossen udgave ved købmanden og vandede blomster ved sommerhuset.

Hjemme blev gulerødder og agurker uden inderste kerne skåret i bitte små tern, græsk yoghurt blev blandet med karry, sennep, estragon, salt og peber. Jeg havde glemt, at der skulle små blomkålsbuketter i, men remosalsaen smagte ganske fortrinligt til den stuvede spinat og de lune fiskefrikadeller.

P1000255

Opvasken var nemt overstået, og mens Istvan og herre trænede, gik Laika og jeg en aftentur. Herre og hund mødte os på hjemvejen og sådan en barket landmandshånd er skøn at holde i hånd med.

God aften til dig.

P1000256

8 kommentarer:

  1. Jeg synes 10 km er langt at køre for at handle ind.. Jeg gætter på at man lærer at huske det meste, eller klare sig med det man har husket.. :-)
    Skønne billeder af de store åbne vidder deroppe i nord :-)

    SvarSlet
  2. Tak Inge, eller så bliver man lidt nonchalent, desværre, så vi er også kørt ind efter is om aftenen, hvis vi bliver lækkersulten :-)

    SvarSlet
  3. Det lyder som en dejlig aftensmad.
    Jeg smiler over de skønne billeder af landmanden og hans hund i forrige indlæg.
    Han har fået sig en trofast ven.

    SvarSlet
  4. Sidste sommer spiste jeg stjerneskud på netop denne restaurant, det var lækkert.

    SvarSlet
  5. Den remoulade må jeg vist prøve. Det lyder både lækkert og nemt.

    SvarSlet
  6. Betty, nemt og lækkert :-) Istvan kan ikke spise om morgenen, hvis landmanden er ved at gøre sig klar til at gå ud, for man skulle jo nødigt gå glip af noget.

    Jette, vi henter også Stjerneskud derfra, når vi er i sommerhuset :-)

    Eva, det er nemt, men husk nu blomkålen :-)

    SvarSlet
  7. Lene - den fiskebutik vil jeg prøve at huske næste gang vi feriere i vores elskede jammerbugt område :-)

    Anette

    SvarSlet
  8. Anette, det tror jeg du bliver glad for :-)

    SvarSlet