tirsdag, maj 10, 2011

TIRSDAGSTANKER

Nogen gange må man bare opgive at finde ud af hvorfor og acceptere, at det er sådan.

Jeg troede, at utilpasheden i går skyldtes træthed, men den er der stadig i dag, så jeg slapper af, strikker lidt og gør mig klar til en gåtur og mine fod/rygøvelser.

Imens kan jeg så glæde mig over, at diplomudgaven er bestået; jeg havde som mål, at jeg ville matche forrige opgaves karakter, da dette modul handlede om det, jeg går og gør til hverdag, rehabilitering af patienter med neurolidelser. Jeg drømte også om, at jeg kunne gøre det bedre, så jeg var meget opmærksom på læringsmålene og de råd jeg fik forrige gang. Derudover prøvede jeg denne gang at have personlig vejledning, og det var en stor hjælp. Det hjalp tilsyneladende, for karakteren blev 10. Til efteråret bliver jeg forhåbentlig optaget på modulet, der omhandler udviklingsbaseret og forskningsorienteret praksis, det glæder jeg mig rigtig meget til, det har jeg kun hørt godt om. Men der kommer jeg virkelig til at skulle dykke ned i videnskabsteori, undersøgelsesmetoder og metoder til at integrere ny viden i daglig praksis, så hjernen skal nok få noget at arbejde med.

Først venter dog et sommerhalvår med tid til arbejde, motorcykelture, ferie, samvær med skønne mennesker og forhåbentlig masser af sol.

God tirsdag til dig.

17 kommentarer:

  1. Tillykke med 10-tallet, Lene og rigtig god bedring. Sommeren ligger foran os. Den skal gøre godt :-)

    SvarSlet
  2. Tak Liselotte, sommeren er skøn at tænke på :-) Jeg har lige sendt en mail til dig :-)

    SvarSlet
  3. Tillykke med den flotte karakter!
    Dejligt, du kan holde fri fra studierne over sommeren, men det må også være spændende at skulle i gang med mere.

    SvarSlet
  4. Tillykke med at du har bestået, oha hvor jeg kender det med at måtte acceptere hvordan tingene er

    SvarSlet
  5. Tak Betty, og jeg nyder denne vekselvirkning mellem arbejde(40 uger) og diplomuddannelse(12 uger), så jeg kommer nok til at savne det om 2 år :-)

    Tak Pernille, ja du kender jo i allerhøjeste grad til det, og det er ikke altid let. God fødselsdagsfejring af din mor :-)

    SvarSlet
  6. Tillykke med det flotte resultat - og rigig god bedring :)

    SvarSlet
  7. Åh - det var da dejligt! Til lykke, skønt, når arbejdet bærer synligt resultat. Nu må du tage den med ro, og nyde!

    SvarSlet
  8. Tillykke med din flotte karakter! Det er temmelig sejt. Håber, utilpasheden hurtigt fortager sig.

    SvarSlet
  9. Hvor er det flot Lene.. Stort tillykke :-) Du er da ikke sådan at stoppe, allerede et nyt modul i støbeskeen, imponerende ;-)
    Hav en stille og varm dag og god bedring.

    SvarSlet
  10. Tak Helle, det hjalp med en stille formiddag og en gåtur med hundene :-)

    Tak Charlotte, det er en rigtig nydedag i dag :-)

    Tak Anne, utilpasheden har nydt godt af en stille dag og en gåtur :-)

    Tak Inge, jeg har jo fået bevilget en hel uddannelse, så jeg har 4 moduler endnu, skønt :-)

    SvarSlet
  11. Tillykke Lene - godt gået :-)

    SvarSlet
  12. Tillykke - det er vel nok flot, Lene.

    SvarSlet
  13. Tak Marianne :-)

    Tak madame, jeg er også glad :-)

    SvarSlet
  14. Stort tillykke. Dejligt med en positiv bedømmelse og dermed en anerkendelse af sine anstrengelse som et 10 tal jo er. Det giver blod på tanden!

    SvarSlet
  15. Pollyanna, tak og man får nemlig lyst til at kaste sig ud i mere :-)

    SvarSlet
  16. Flot resultat, stort tillykke :)

    SvarSlet