fredag, juni 03, 2011

EN SOMMERAFTEN I MOSEN

Endnu er det ikke så varmt, at vi ikke kan være ude i haven for insekter, så jeg nyder haven i disse første sommerdage. De ægte syrener og rhododendronbuskene langs græsplænen danner en lilla farvevæg.

P1000974

P1000972

 

 

 

 

 

 

Nede i hjørnet står Dronningebusken på spring, den har klaret flytninger og opdeling i flere buske, oprindeligt kommer den hjemme fra mine forældre. Min far havde det med at komme med små skud, som han plantede hist og pist. Moreltræet er han ikke kommet med, men de mange grønne bær giver løfte om muligheden for mavepine.

P1000975

P1000970

 

 

 

 

 

 

Når man nu ikke er til havesyslerier, så er en stor græsplæne en herlig ting. Når den er slået, ligner haven en lille park, hvem kigger efter ukrudt i de få bed, der er? Ikke mig. I hvert fald ikke lige nu.

P1000976

God aften til jer alle.

8 kommentarer:

  1. Det er så betagende smukt lige nu...helt fantastisk - både med og uden ukrudt. Også en god aften til dig

    SvarSlet
  2. Hvor er det flot med sådan en stor nyslået plæne. Og dejligt med blomster og buske, der minder om din far.

    SvarSlet
  3. Det ser smukt ud. Lige nu er det hele til at nyde. Blomsterne er friske, og luftfugtighed og temperatur gør, at man stadig kan trække vejret. Jeg nyder.
    Rigtig god aften til dig også.

    SvarSlet
  4. Tak moster Tulle,vi må nyde :-)

    Betty, en nyslået plæne pynter altid :-)

    Tak Susanne, jeg er ikke til de høje temperaturer, så det her passer mig fint :-)

    SvarSlet
  5. Det ser godt ud med de lilla blomster, og nææææ ukrudt hvem kigger efter det?..;-D Dejligt med de lune og lyse aftener..Fortsat god weekend..

    SvarSlet
  6. Hvor ser det altså godt ud i jeres park.. Vores lyslilla rhododendron buske her i skoven står også i fuldt flor lige nu. :-)

    SvarSlet
  7. En plæneklipning kan pifte selv det værste morads op.
    Din park ser nu på ingen måde morads-agtig ud.
    Hvor er det smukke billeder af herlighederne.

    SvarSlet
  8. Det ser så koselig ut på gården din der ute i Vildemosen, Lene.
    Og hagen ser virkelig ut som en park.
    Ekstra hyggelig med Dronningbusken som har en liten historie, som den om din far.
    En god uke ønskes deg :o)

    SvarSlet