fredag, juni 17, 2011

SOMMERREGN

Det hverken smusker, småfistrer eller andre udtryk for lidt regnpisteri, det regner og det har regnet! 39 mm er der kommet siden i går aftes. Der er ingen sol til at lyse op i huset, og jeg overvejer endda at tænde op i brændeovnen, sådan bare for hyggens skyld.

Landmanden er kørt efter rundstykker til fredagsformiddagsteen sammen med vores medarbejder. I denne mere stille tid har vi kun en ansat, men om godt en måned går det løs igen med kartoffeloptagning og høst, så vi prøver at nyde sommerens stille periode. Her bliver maskiner efterset, der bliver ryddet op i lader og maskinhuse, der bliver repareret og justeret. Kartoflerne gror, så det er en fornøjelse at se på, og jeg kan nærmest se forandring fra dag til dag. Jeg gror heldigvis ikke mere, hverken i bredde eller højde, de 2 kg er væk, så nu fortsætter jeg den sunde stil med plads til nydelse i håb om, at efterårets drøjdevækst også kan forsvinde.

Regnen må også gerne forsvinde, jeg vil helst gå tur i tørvejr, indtil da vil jeg dække bord, se til mit kærlighedsbrød, strikke en pind eller to, og nyde fridagen.

P1010277

Må din fredag blive god mod dig.

7 kommentarer:

  1. God fredag morgen.
    Her har solen lige været fremme og ønske go´morn.
    Men det virker som om den har travlt med at komme andre steder hen. Måske op til dig;)
    Kærlige hilsner

    SvarSlet
  2. Sender lidt af min sol afsted mod nord :-)

    SvarSlet
  3. Sikke en masse regn i har fået, håber der kommer lidt sol forbi dig på din fridag...Der er smukt på Sveriges vestkyst vi var der sidste sommer, Fjällbacke er et smukt sted..;-D

    SvarSlet
  4. Ja, det er ikke generende varme, der plager os for øjeblikket heroppe, Lene :-)

    Kan du have en dejlig dag med strik og hygge :-)

    SvarSlet
  5. Ja for pokker hvor det regnede - det var da vildt.

    Jeg gad godt være en flue i din hyggelige stue i dag :-)

    SvarSlet
  6. Det lyder dejligt, at du har fri i dag, Lene - her skinner solen, men sådan er det jo ind imellem, at vi ikke har samme vejr i begge ender af landet!
    Go' fridag til dig :-)

    SvarSlet
  7. Tak Hanne, den begynder at skinne nu :-)

    Tak Lavendel, den dukker frem nu :-)

    Tak Annemarie, ja Sveriges vestkyst var et smukt syn :-)

    Tak Liselotte, håber du er kørt mod solen i dag :-)

    Ella, jeg gad godt have dig her, bare ikke som flue :-)

    Tak Madame, nu er solen kommet frem, så er jeg spændt på, om det regner hos jer :-)

    SvarSlet