fredag, november 18, 2011

ZOOM UD–ZOOM IND

De næste 2½ uge står i opgaveskrivningens tegn, det har jeg prøvet før, men denne gang skal jeg prøve at skrive første del af opgaven i en gruppe. Det er jeg spændt på, jeg er rigtig god til gruppearbejde, men det med at formulere sig sammen i en gruppe har jeg tidligere oplevet blive noget med, at man fortaber sig i detaljen. Vi har givet hinanden håndslag på, at vi skal huske at løfte blikket og se helheden.

P1020767

Jeg kom jo for sent i forgårs pga himlens smukke helhed, jeg havde dog ikke tid til at bevæge mig tættere på motivet, og så er det dejligt at kunne zoome ind.  Farverne ændrer sig, når man går tættere på. Varmen og gløden fra solen kommer tydeligere frem.

P1020769

Helt tæt på solen gik jeg dog ikke, så ville jeg blive blindet. Sådan kan det også ske, når man læser artikler eller skriver opgave, kommer man alt for tæt på, så man ikke kan se helheden længere, og måske glemmer denne, kan man godt miste fokus. Begge dele skal til for at få  dannet sig et godt billede/ en god viden, som man kan arbejde videre med.

P1020773

Hvor de blå-lilla farver dominerer de første billeder, har de rød-orange farver overtaget på det sidste. Man kan vel godt sige, at alle billederne er himmelske på hver sin måde. Du kan se flere himmelske billeder her.

Må din dag blive med god og med muligheder for at se helheder og detaljer.

14 kommentarer:

  1. Held og lykke med opgaveskriveriet

    SvarSlet
  2. Det er hundesvært at balancere der mellem detaljen og helheden.
    Jeg mindes de der gruppeopgaver, hvor formuleringerne endte med at være så kunstfærdige, at ikke en kat fattede hvad der egentlig stod:)
    Hvor er det flotte malerier du har malet med dit kamera.
    God fredag til dig både som helhed og helt ned i petitessen;)))

    SvarSlet
  3. Det er ikke det nemmeste i verden du skal i gang med, der er altid kompromiser man er nødt til at gå med på, når man skriver i gruppe.
    Super flotte billeder du har fanget af den fantastiske himmel.. Hav en dejlig fredag Lene.

    SvarSlet
  4. Så kjempenydelige himmelske bilder! Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei riktig god og fin helg!:)

    SvarSlet
  5. Meget smukt! Utroligt som farverne ændres og alligevel er smukke hver på sin måde.
    Detalje og overblik skal der til!

    SvarSlet
  6. Lykke til med oppgaven og takk for vakre bilder.
    Ha en god dag

    SvarSlet
  7. Så godt at du tar deg tid til noe annet enn oppgaver!
    Det er en klok ting å kunne!
    Noe man aldri lærer seg av oppgaver! Men hell og lykke med oppgavene, de må nok gjøres de også! :)
    Og tillykke med de vakre bildene!

    SvarSlet
  8. Jag gillar färgerna i de två första bilderna du visar upp. :-)
    Du får fram något magiskt, trolskt i bilderna.
    Kanske är det dimman som hjälper till...
    Mycket snygga foton.

    SvarSlet
  9. Når jeg ser stripene etter flyene får jeg reisefeber....

    Flotte bilder

    SvarSlet
  10. Nydelige bilder! Og interessante tanker. Jeg arbeider best alene, og ikke så bra i gruppe. :-)

    SvarSlet
  11. Smuk, smuk himmel - og alt godt med at zoome:-)

    SvarSlet
  12. Nydelige himmelske
    bilder du deltar med
    Ha en fortsatt fin
    helg, klem fra Mette

    SvarSlet
  13. Kære alle, tusind tak for jeres kommentarer og velkommen til nye læsere :-)

    SvarSlet