mandag, november 14, 2011

ENERGITAB

Jeg er fuldstændig og helt og aldeles træt. Søndagen blev ændrede planer, men gode planer. En jagtkammerat, som er rigtig god til at partere vildt, skulle hjælpe landmanden, og jagtkammeraten havde tid i går, så vi sagde tak og købte fryseposer. Til gengæld fik vi en lækker frokost, masser af snak og gode tips fra jagtkammeraten og frue, tiden gik, så først over aften var vi færdig med at pakke i poser. Hjem og hoppe på låget til fryseren, så alt kunne være der.

Landmanden har tilbudt at koge suppe på alle de gode ben, sådan et tilbud siger man ikke nej til, så jeg har købt masser af grøntsager til at give suppen smag. Jeg tog et stort stykke oksespidsbryst op af fryseren for at skabe plads, men med en lang dag skoledag er kødet først røget i ovnen til langtidsstegning sent, så ingen aftensmad før kl 20. Det giver tid til en lang tur, før jeg får overblik over programmet for min studiedag i morgen, men lige nu kan jeg slet ikke overskue at skulle gå i 50 minutter (visse-vasse, hvæser Friske-lene, du vil ha godt af det. Bare slap af, lokker Dovne-lene, der er en dag i morgen igen) Landmanden har vist også fortrudt sit tilbud, i hvert fald er han faldet sammen foran fjernsynet. Vi er et kønt par.

P1020749

Billeder fra søndagens gåtur, inden planer blev ændret.

4 kommentarer:

  1. Åh, det kender jeg godt. Jeg er verdensmester i at rode mig op i alt muligt på en gang, og så løber jeg tør for energi! Håber du og landmanden begge finder lidt kraftreserver. God mandag aften og knus til jer begge fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
  2. Ja, ja - men lad det nu ikke blive en vane, at springe over:-)

    SvarSlet
  3. Tænk hvor længe man kan diskutere med sig selv. Det kender jeg godt. Gad vide, hvilken Lene, der vandt :-)

    SvarSlet
  4. Tak fru Jensen, vi tog os sammen og når man gør ting sammen, så går det lidt lettere :-)

    nej nej Charlotte, jeg skal nok lade være ;-)

    Susanne, tja det er spørgsmålet :-) jeg fik gået 20 minutter i alt efter vi hjalp hinanden med at få suppe over og vasket op :-)

    SvarSlet