mandag, november 07, 2011

HVOR KOM DET FRA?

Lige pludselig fik jeg lyst til risengrød

Lige pludselig fik jeg lyst til at finde mine juleCDer frem og overspille dem til Ipod.

Måske fordi Kong Mor snakker om fit-nisser?

Måske fordi min juleplan nu er endelig, jeg skal arbejde d. 22.,23.,26.,27. og 28. december. TIL GENGÆLD har jeg fri d.24., 25., 29., 30., 31., og 1.1 OG jeg har fået lov til at holde ferie + fri fra d.13 – 21. december. Normalt må vi ikke holde ferie så tæt på jul, men da jeg skal aflevere opgave d.7.december, puster ud d. 8, og arbejder i aftenvagt 3 dage og er til møde dagen efter, har jeg fået lov ( nå ja jeg skal også arbejde en lørdag undervejs i opgaveskrivningen). OVEN I KØBET  har jeg, qua jeg kun får penge for at arbejde 30 timer om ugen, fri frem til d. 6/1. DVS. jeg kan rigtig nyde de 12 juledage og mit juletræ frem til Helligtrekonger, jeg sidder her og bliver så stjerneglad.

Mørket og en kop varm hyldebærsaft hjælper på denne stemning, Istvan ligger på køkkengulvet, han får lov, for landmanden er taget på jagt uden ham. Medarbejderne er i gang i kartoffelhuset, og om lidt skal jeg ha gjort mig klar til dagens skolegang. Måske skulle jeg lige finde en enkelt CD eller to frem til køreturen?

Må din mandag fylde dig med glæde.

Bare rolig, billedet er fra november 2010, så meget julestemning ønsker jeg mig ikke endnu :-)

IMGP2072

10 kommentarer:

  1. Det lyder som en dejlig og hel velfortjent vagtplan :)
    Tænk jeg havde helt glemt, at det var snevejr i november 2010 :)

    SvarSlet
  2. Hvor dejligt at kunne se frem til små oaser i løbet af december.
    Det er da en god måde at fejre det på at skråle julesange hele vejen til Aarhus og hjem igen;)
    Rigtig god mandag til dig.

    SvarSlet
  3. Hvor er det dejligt for dig at du kunne få så meget fri, mon ikke det også er tiltrængt...Og ja sneen må meget gerne vente, f.eks til juleaften..;D

    SvarSlet
  4. Hvor dejligt med sådan en god vagtplan.. Men julesange er lige tidligt nok til mig, her skinner solen og vi er trukket i shorts og sandaler..:-)

    SvarSlet
  5. Det ser ud til, at dine ønsker alligevel gik i opfyldelse!

    SvarSlet
  6. Tillykke med vagtplanen. Dejligt for dig og hele familien.
    Og sikke et stemningsfuldt billede. Jeg læste et sted, at vi muligvis vil få sne sidst i november.
    Det er ærgerligt, der er så mange ulemper forbundet med sneen, som ligger så smukt.

    SvarSlet
  7. Den vagtplan ser yderst tiltalende ud - men det har du også fortjent,len :o) Mht julestemning burde du møde min søn, han begyndte at tælle ned til 1. december midt i september! Og han glæder sig helt vildt!

    SvarSlet
  8. Anne, det er så godt :-) Måske var det bare i Nordjylland at sneen kom første gang i november :-)

    Tak Hanne, Århus er over for mit vedkommende i forhold til diplomuddannelsen, resten foregår i den nordjyske hovedstad :-)Jeg vil nyde oaserne.

    Annemarie, sidste år var forfærdelig for mig, så jeg vil nyde i år, næste år skal jeg arbejde juleaften :-)

    Inge, det er altså forbudt at nævne sandaler og shorts her i november på min blog ;-)Jeg lukker ørerne og skråler løs på jingle bell :-)

    Conny, det gjorde det, det er så godt :-)

    Tak Betty, jeg elsker sne, men ikke så lang tid ad gangen som de sidste par år. December og januar vil passe fint for mig :-)

    Tak Nina :-) Nu er det jo lyst når jeg kører i skole, så julesangene dur ikke,det skal være mørkt. Og så længes jeg efter børn med vaskeægte juleglædesforventning :-)Du har vist en ægte juleglæder hos dig.

    SvarSlet
  9. Det lyder som en god jule planlægning :)


    Hilsen


    Frederik
    http://www.mobilreparationer.dk/

    SvarSlet
  10. Frederik, det er en rigtig god juleplan :-)

    SvarSlet