søndag, november 27, 2011

IGANGSÆTNINGSPROBLEMER

Hvis man googler overskriften, får man noget om problemer med at starte en bevægelse (altså ikke en protestbevægelse, men det at gå eller at bevæge sig), problemer med det at komme i gang med at foretage sig noget eller problemer med at få noget til at fungere.

Mine igangsætningsproblemer handler om det at få startet næste skriveproces. På de to første moduler fik vi lov til at læse tidligere studerendes opgaver, det gav et indtryk af, hvordan kan man starte et afsnit, hvordan kommer man videre fra et afsnit til et andet osv. Den mulighed har vi ikke haft på dette modul, og jeg kredser om computeren, de mange noter og bøgerne som katten om den varme grød. Jeg er godt klar over, at det bedste er at sætte mig ned og bare begynde at skrive, men i stedet for går jeg en tur, jeg tager billeder, jeg handler ind, jeg skriver blogindlæg, jeg finder på helt nødvendige ting, der skal og må ske NU og ikke i morgen. Men på et tidspunkt løber jeg vel tør for gode undskyldninger, så jeg kommer i gang.

P1020803

Udenfor blæser det op, der skal vist stormsikres, hvad der sikres kan, for lige nu lyder det ret vildt.

God 1.søndag i advent

5 kommentarer:

  1. Å, jeg kjenner så meget godt igjen dette med igangsettingsvasnker. Med ting jeg vegrer meg for. Bruker mye tid på å tenke, gjøre alle andre ting - FØR jeg går i gang med det jeg skal.
    Men ser at tiden før ikke er bortkastet heller. For hjernen har tenkt viktige tanker i vegringtiden, som er nyttig før man setter ord på det.

    God 1.adventsøndag til deg.

    SvarSlet
  2. Alle overspringshandlingerne står i kø, lige pludselig kan du slet ikke lade være at skrive på opgaven, så nyd tiden indtil da med smukke billeder og gode blogindlæg. :-)

    SvarSlet
  3. Tak i lige måde Elisabeth, jeg håber også at hjernen bruger denne tid til at få tænkt gode tanker :-)

    Tak Inge, jeg vil nyde og lige om lidt sætter jeg det første bogstav, jeg kan da starte med at skrive overskrifterne ind :-)

    SvarSlet
  4. Jeg ville kunnde deltage i DM i overspringshandlinger. Jeg kan næsten mærke, hvordan du har det :-)
    Mon ikke det kommer lige pludselig. En gang imellem synes jeg, at det handler om "at få taget hul".

    SvarSlet
  5. Susanne, er vi et team, når DM bliver til en realitet ? :-)
    Det handler rigtig meget om at få taget hul, så lige nu har jeg lavet 3 dokumenter med rammeordene, så kommer der forhåbentlig lidt fyld på i løbet af aftenen :-)

    SvarSlet