onsdag, november 02, 2011

INDE I MIT HOVED

Lige nu summer min hjerne, jeg kan hverken finde hoved eller hale i al den summen. Jeg har mange spredte tanker om diplommodulet:

- om hvad jeg skal bruge undervisningsemnerne til i praksis

- om det at en diplomuddannelse kan starte mange forskellige steder, så underviseren ikke kan bygge oven på det, vi har haft i forvejen, det er min egen opgave at få videreudvikling i min uddannelse

- om afsluttende opgave, hvor jeg gerne snart skulle finde mit eget ståsted i forhold til, hvad jeg vil skrive om, for det er nemlig en gruppeopgave  men med personlige refleksioner i sidste halvdel af opgaven

- om det at jeg er hurtig til at læse og hvordan husker jeg så det, jeg læser?

- om det at kombinere teori og praksis, som alle er enige om, er det, der udvikler sygeplejen

- om det litteratursøgningskursus jeg var på i dag, og som har givet mod på at søge videre herhjemme, men der er jo lige en gospelaften foran (og den vælger jeg dog, det er godt med kreativ stimulering af min hjerne)

- om det møde, jeg var til inde på min afdeling bagefter og som munder ud i en tværfaglig temadag om den motiverende samtale. Det glæder jeg mig til, men må vælge en undervisningsdag fra på diplomuddannelsen, og hvem skal jeg spørge om at tage noter til mig, det skulle gerne være en, der ligner lidt mig i notateknik

- om juleplanen, som lige nu snart er færdig, og som hvis den holder, bliver den bedste juleplan for mig NOGENSINDE, kryds fingre for, at min souschef kan få alle tråde til at nå sammen

- om regnskabet, der skal laves i weekenden

- om besøg hos min far i weekenden

- om om om om …………

Jeg håber, landmanden snart kommer ind til te, jeg har købt chokolademuffins og god ost til knækbrødet. Mon ikke min hjerne så holder pause sammen med os?

Håber din hjerne vil give dig pauser ind imellem på denne gråtunge onsdag.

DSC04463

7 kommentarer:

  1. Kære Lene, har det på præcis samme måde med en hjerne i kog og en diplomuddannelse i kog :-) Håber det hele falder på plads og til ro.
    KH Charlotte

    SvarSlet
  2. Tak Charlotte, jeg tror og håber at vi begge får al ting til at falde på plads til sidst. Egentlig kan man sammenligne det med forskningsprocessen,som alle siger er en rodet affære i begyndelsen og undervejs, men som alligevel ender i et forhåbentligt godt produkt :-)

    SvarSlet
  3. Det er utroligt, så meget en hjerne kan beskæftige sig med. Det der med knækbrød, god ost og gospel er vist vigtige ingredienser.

    God aften.

    SvarSlet
  4. Øj Lene, jeg kan næsten hører din hjerne arbejde, helt her nede på den anden side af fjorden. Men erfaring siger mig: Efter KAOS kommer ORDEN :)

    SvarSlet
  5. Uhhh Lene, du må ud i luften og få blæst den hjerne igennem.. :-)
    Min hjerne kører også i overgear i denne uge, skal nå at få samlet en masse tråde og bundet et par knuder inden jeg går på ferie på fredag.
    Hav en god aften.

    SvarSlet
  6. Der er mange ting at tage stilling til og gøre plads til. Dejligt, at du prioriterer koret - sang skal der til:-)
    Og dejligt, at komme hjem efter en lang dag og læse om din!

    SvarSlet
  7. Tak Eva, og så blev gospel aflyst, til gengæld forspiste jeg mig i pandekager ;-)

    Tak Ulla, det satser jeg på :-)

    Tak Inge, jeg lufter hjernen i håb om at den finder gode ideer :-)Det bliver skønt med sådan en ferie for jer :-)

    Tak Charlotte, og så blev sangen aflyst de næste par gange, så jeg må synge i bilen :-)

    SvarSlet