fredag, november 04, 2011

VI SER DET SOM

vi er opmærksomme på. Hvem har ikke prøvet at være interesseret i en ting, og pludselig dukker den op overalt, tænk at alle andre også er vilde med den ting? Det er de jo rent faktisk ikke, men det synes som om, eller som Keld Heick skrev i en melodi grandprix sang til Birthe Kjær: De briller, du har på, kan farve tingene, du ser. Så kan du ikke få øje på glæder, som andre ser, men du må låne mine et par timer, hvis du vil. Tag og se dig omkring, luk øjnene op, spring ud og slå til.

Fredag er dagen med himmelbilleder, lyset udenfor er absolut ikke det bedste, alle faste læsere af denne blog ved, at jeg har udsyn til meget himmel, men himlen er grå og trist. Opgaven på skumringsgåturen blev at få et billede,hvor himlen var med.

I stedet for at fokusere på den store himmel, gik jeg i knæ og så på den lille verden i rabatten

P1020646 

Hvor er en svamp dog smuk på undersiden, faktisk meget smukkere end det den viser frem. Sådan er der så meget, man kan opdage, hvis først man er opmærksom.

God fredag aften med opmærksomhed på det gode i livet.

15 kommentarer:

  1. Lene...hvor fint skrevet...det smukke er oftest ikke at se :)
    god weekend til dig :)

    SvarSlet
  2. Så smuk Lene, både tekst og billede. :-)

    SvarSlet
  3. Tak i lige måde Anne :-)

    Tak Inge :-)

    SvarSlet
  4. Lige sådan havde jeg ikke set en svamp. Men straks befandt jeg mig i billedbøgernes verden blandt biller og alfer:-)

    SvarSlet
  5. Det er flot at se svampen nedefra. Og pudsigt nok, så har jeg lige siddet og set TV og hørt Birthe Kjær fremføre netop de linier. Jeg prøver altid at vende mine briller, så de ser positivt. For det meste med succes. Vi vælger selv et stykke hen ad vejen.

    SvarSlet
  6. aha,,,,en svamp :)
    å missa nu inte.....

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    De e kul att vara med :)
    Välkommen
    Håkan

    SvarSlet
  7. Så sant! Takk for et flott bilde

    SvarSlet
  8. Jeg pudser de positive briller i dag.

    Tak for de gode ord, og god lørdag.

    SvarSlet
  9. Det er altså en flot svamp..og teksten er skøn. Jeg kan sagtens sætte mig ind i det, at man kommer langt med den positive indgangsvinkel, men nogle gange slår livet en omkuld på en sådan måde, at man ikke kan forstå hvordan andre mennesker kan fortsætte deres hverdag. Når det sker, kræver det stor styrke og tid at vende tilbage til det positive livssyn...En dejlig lørdag til dig ;-)

    SvarSlet
  10. Charlotte, det er hyggeligt at tage småfolksperspektiver på sig :-)

    Susanne, jeg hørte også Birthe Kjær :-) Og det er så sandt, at vi kan jo ikke altid have de positive briller på, men langt hen ad vejen, ja :-)

    Håkan, tak :-)

    Tak Sigrid, jeg får det i hvert fald bedre, når jeg prøver kameras makro perspektiv af :-)

    Tak i lige måde Eva :-)

    Tak Rav og krat, jeg er ikke tilhænger af positive thinking som en måde, der løser alle problemer, men det hjælper af og til :-)

    SvarSlet
  11. Sikken en dejlig vinkel Lene.

    SvarSlet
  12. Tak Tina, og jeg kunne jo ikke selv se resultatet før jeg løftede kameraet :-)

    SvarSlet
  13. Godt sagt det med brillene,
    og spennende resultat med bildet fra rabatten!

    SvarSlet
  14. Jøss, dette var en ny vinkel...så flott :0)

    SvarSlet
  15. Tak Melusine, og en ny vinkel får os ofte til at se tingene anderledes :-)

    Tak Wenche, det hjælper altid at se tingene i et andet perspektiv :-)

    SvarSlet