torsdag, december 08, 2011

DECEMBERDAG

Det knitrer, når jeg går tværs over gårdspladsen, jeg når at blive kold på det korte tidspunkt, men jeg nyder dette vejr. Solen finder sin vej op over træerne, mens jeg arbejder med regnskabet på kontoret. Det er skønt at arbejde med noget andet end opgaven, sidstnævnte er ude af mine hænder nu, og jeg øver mig i at smide tankerne om alt det, jeg kunne have gjort anderledes, ud. Mens jeg er flittig på kontoret, har jeg en flittig husalf, som sørger for, at jeg nu kan nyde et rent hus. Det er den bedste fødselsdagsgave, jeg nogensinde har givet mig selv (og den må åbnes hver uge året rundt)

Når regnskabet er færdig, trænger de tre værelser og kontoret til en omgang med klud og støvsuger, og de mange vinduer ligeså (dog ikke med en støvsuger),  men kun indendørs, for udendørs har jeg også givet mig selv en gave (jeg har rigtig været i gavehumør). Jeg længes efter at gå i gang med fysisk arbejde, så  julekasserne kan komme ned fra loftet. Men først regnskabet, der er brygget te, vandkaraflen står på bordet, lidt mandler og abrikoser finder nok også vej, jeg vil hygge mig.

Det bedste er dog, at når jeg ikke det hele i dag, så ligger der 9 ferie-og fridage fra på tirsdag, jeg er på mange måder en heldig kvinde :-)

Må din dag møde dig kærligt.

DSC04698

7 kommentarer:

  1. Du har nok på en eller anden sær måde selv fortjent det "held" - nyd dagen!

    SvarSlet
  2. Må du hygge dig med dine gøremål - god og dejlig dag :)

    SvarSlet
  3. Tak Lavendel :-)

    Tak Helle, jeg hygger mig :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er det dejligt, at du har ferie nu - det er vist lige tilpas:-)

    SvarSlet
  5. Charlotte, ferien starter først på tirsdag, jeg har 4 arbejdsdage først :-)men du kan tro, det er tilpas

    SvarSlet
  6. Det lyder dejligt med sådan en stribe fridage op til jul.
    Jeg har også givet mig selv vinduespudser. man bliver jo helt afhængig af at kunne se ud :-)
    God aften til dig.

    SvarSlet
  7. Susanne, det er den rene luksus, det er normalt ikke noget vi kan, men fordi jeg har været på diplom, har jeg fået lov :-)

    SvarSlet