tirsdag, december 20, 2011

DET ER LIGE FØR

at jeg overvejer at sætte risengrød ud til nisserne, som jeg ellers ikke tror på!

Lige før øjnene skulle lukke sig for at sove, fik jeg hjertebanken. Jeg begav mig ud i den diciplin, som jeg og mange andre kvinder er rigtig gode til, nemlig at bebrejde sig selv alt muligt og skælde og smælde. Hvorfor fik du ikke bagt i sidste uge, hvorfor tror du altid, at du kan lave det hele til sidst, hvad lavede du egentlig på dine feriedage i sidste uge, har du overhovedet styr på noget, alle andre er meget mere struktureret end dig og i hvert fald når de når din alder osv. osv. Jeg slog ned med hård hånd, stoppede de bebrejdende tanker, jeg vil ikke have dem, de skal ud af mit liv, de gør ingen noget godt. Langt om længe indhyllede søvnen mig, og jeg vågnede af mig selv med et sæt.

P1020881

Jeg var sovet over mig, klokken var 8.39, nede i stuen sad landmanden ved computeren og så helt desorienteret ud. Modsat mig holder han kun styr på egne aftaler, så selvom jeg havde fortalt, jeg skulle til frisør i dag kl. 9, var det ikke noget, han havde lagret i sin hukommelse. Mens jeg vaskede hår og smed koldt vand i ansigtet, kørte han bil frem og lavede en lille pose med klejner og banan til mig ;-) 9.05 stod jeg hos frisøren, jeg havde ringet på vej dertil, for jeg ved, at 5 minutter fra morgenstunden kan ødelægge hele dagsplanen, så min frisør havde blandet farver til vipper og bryn, vi nåede det og klipning indenfor den afsatte tid.

P1020888

Nu er der handlet noget af juleindkøbene, jeg drikker te og finder juleroen frem. Landmand og datter får tjansen med at købe juletræ, jeg kører ned til min far om lidt og hygger sammen med ham.

P1020890

P1020891

 

 

 

 

 

 

Men de drillenisser drysser ikke mere søvnpulver over mig. Mon de spiser slik, for det har jeg rigeligt af. Og mens de gnasker slik, satser jeg på, at englesang breder sig.

P1020885

Må du få en god tirsdag med plads til hygge og samvær.

10 kommentarer:

  1. Sikke en morgenstart - godt I nåede det :)
    Jeg kan betro dig, at jeg ikke har købt en eneste gave, eller foretaget mig ret meget andet i anledning af julen - julen kommer helt af sig selv - og ikke afhængig af om jeg har bagt småkager eller lavet konfekt.
    Julen er kun et ræs, hvis vi selv gør den til et ;)

    SvarSlet
  2. Ups for en start på dagen.
    Træk vejret dybt og find roen.
    Kærlige hilsner

    SvarSlet
  3. Uf jeg hader også at komme for sent til aftaler, og tag det roligt du når det nok, ellers må du skære lidt væk af hjemmebaget..;-D

    SvarSlet
  4. Helle, jeg har det normalt som dig, jeg vil ikke ha, at julen bliver til et ræs, men jeg blev lige grebet af det i går aftes :-)

    Hanne,tak, jeg trækker vejret dybt og giver plads til juleroen :-)

    Annemarie, du har ret, men jeg elsker at bage og jeg elsker mine småkager ;-)

    SvarSlet
  5. Nisser spiser risengrød Lene.. de får ondt i deres små maver af slik.. :-)
    Jeg hader at vågne på den måde, og være bagefter med det samme.. En frisørtid her lige før jul, kan man simpelthen ikke få flyttet, så det var godt I nåede det med "lisser og trodder" ;-)

    SvarSlet
  6. Åh, det er ikke rart at sove for længe og komme afsted i hast. Godt landmanden kunne sørge for proviant til dig. ;-)
    Du har sikkert hygget dig sammen med din far.

    SvarSlet
  7. Godt at alt gik op i en højere enhed. Mon ikke de drillenisser holder fri nu?

    SvarSlet
  8. Uha, kender det med tankerne. Godt du fik overtaget, til sidst!!

    SvarSlet
  9. Inge, så må vi ha gang i risengrøden :-)

    Betty, vi hyggede os :-)

    Susanne, vi satser på fri til nisserne :-)

    Ulla, der slås hårdt ned på de tanker, jeg vil ikke ha dem her :-)

    SvarSlet
  10. De der nattlige bebreidelsene skal man passe seg for. De må forvises dit de kom fra. God jul til deg.

    SvarSlet