mandag, december 12, 2011

INGEN PLANER

for resten af denne dag, aftensmaden bliver rugbrødsmadder, hvis jeg skal stå for det.

Mine bange anelser for min indsats til mødet i Hammel i dag, efter et par aftenvagter med nok at lave, blev gjort til skamme. Når man er sammen med mennesker, som brænder for deres arbejde og for udvikling, smitter det. Selv en truende forkølelse og en øm hals holdt sig på måtten, begge er også blevet mødt med klementiner og hyldebærsaft gennem flere dage.

Det var skønt at være tilbage på arbejde, men det er også skønt at se frem til 9 dages fri. Jeg vil glæde mig til at pynte til jul, bage småkager, købe julegaver, lave hjorteleverpostej, rullepølse og sylte samt fælde juletræ.

Men i aften vil jeg ikke planlægge noget, jeg vil slappe af, bare slappe af.

Skal du også først starte på juleforberedelserne nu eller er du en af dem, der helst skal være klar først i december?

solopgang på motorvej

11 kommentarer:

  1. Småkagerne var jeg færdig med allerede d. 1. dec, men resten er det så som så med. Kun en julegave er klar, og julepynten er lidt la-la, men det bliver jul alligevel. Skal fejre den hos datteren i år( det skulle vi også sidste år, men der kom en snedrive i vejen ) :-)
    En god og hyggelig aften til dig og landmanden fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
  2. Jeg starter også først nu... eller engang i næste uge, for min ork er blevet væk ;-)

    God fornøjelse med dine forberedelser :-)

    SvarSlet
  3. Åh jeg synes julen er sådan lidt underlig i år. Nogen ting har jeg skullet være i rigtig god tid med(gaver der skulle sendes) og andet synes jeg ikke, jeg vil gøre i år... så jeg gad nok vide om det rent faktisk bliver jul i det lille hjem i år :-/

    SvarSlet
  4. Tak i lige måde fru Jensen, jeg krydser fingre for at snedriver ikke holder jer væk fra juleaften sammen med datteren i år :-)

    Tak i lige måde Liselotte, juleforberedelser er også at hygge sammen med sine kære, og det er du allerede i fuld gang med :-)

    Jul bliver der, Pollyanna, men en helt anderledes jul for jer med begge piger ude at rejse :-)

    SvarSlet
  5. Jeg plejer at trøste mig med, at julen kommer nok alligevel! Synes altid tiden går alt for hurtigt, eller også er jeg bare dårlig til at tage mig sammen?!

    Nyd dine fridage!!

    SvarSlet
  6. Tak Ulla, jeg er enig, julen kommer uanset hvad :-)

    SvarSlet
  7. Jeg har fundet lidt julepynt frem i dag, Nikka og Carl kommer i morgen aften, og ungerne kommer til jul i Bymarken på torsdag, så jeg var nødt til at gøre noget NU.. :-)

    SvarSlet
  8. Inge, jeg er sikker på, at du er effektiv, så der er helt klar på torsdag :-)

    SvarSlet
  9. Gaver er vi slet ikke begyndt med - hvilket ikke er så godt, da nogen af dem jo skal til USA. Jeg holder advent og pynter først til jul til på lørdag.

    SvarSlet
  10. Jeg er ikke i gang, - og skal heller ikke lave det store. Julebage gør jeg ikke, og gaverne er skåret ned til meget få. Jeg har kun en smule pynt oppe i år.

    Men juleaften skal holdes og vi bliver mange, så der skal vel lidt til......

    SvarSlet
  11. Charlotte, kan du så få købt de julegaver ;-) og julepyntningen behøves ikke at ske først i decmber for mig heller.

    Eva, til gengæld er du årsag til at mange kan glæde sig over nisser :-)

    SvarSlet