tirsdag, december 06, 2011

NAVLEBESKUENDE

Det er frygtelig, så kedeligt det bliver at være alene hjemme med det ene formål at skulle skrive opgave. Landmanden er på jagt, og jeg tjekker mails og sms i tide og utide, mest i utide. Mine børn og mine søstre er på arbejde, så dem kan jeg ikke skrive med. Landmanden er på jagt, ham har jeg dog snakket med, for vi ventede en vigtig telefonbesked. Det betød så også, at formiddagens skønne solskin kun blev oplevet inde bag vinduerne,  gåturen blev i eftermiddagens slud og regn, men den blev dog gået.

Nu har jeg printet alt det skrevne ud, streget, sat pile på hist og pist som indikation for, at det skal flyttes, nu skal der “klippe-klistres” på computeren, og så får vi at se, om det føles rigtigt. Jeg er sådan i tvivl, om det er sprogmæssigt i orden, om det er akademisk og fagligt nok, og om jeg lever op til kravene. Bestå, det tror jeg på, for så meget har jeg ikke ændret på det, jeg havde fået skrevet til vejledningen, men jeg vil gerne have, at opgaven betegnes som en god præstation, om det så er med en del mangler, det er jeg på nuværende tidspunkt egentlig ligeglad med.

Jeg glæder mig til at kunne kigge hen over egen næsetip og at kunne få lov til at træde ind på en sygehusstue og bruge min faglighed til gavn for andre. Det har været fedt at få lov at fordybe sig, og faktisk skal jeg allerede af sted igen midt i januar. Det var oprindeligt ikke meningen, men det har studievejlederen anbefalet mig, så jeg er optaget med start 16. januar. Det betyder så, at jeg pga. ferie, helligdage og fridage kun har 16 arbejdsdage inden da, dem må jeg huske at skønne på og nyde i fulde drag.

Jeg håber, du nyder din dag i dag.

P1020846

9 kommentarer:

  1. Sådan bliver det ofte - også for mig :)
    Håber du har fundet koncentrationen.
    Jeg har nydt min dag - tak :)

    SvarSlet
  2. Selv tak Helle :-) Når man har hjemmet som arbejdsplads som du har, så skal der diciplin og gode talenter for at stimulere sig selv til, og det er jeg slet ikke i tvivl om, at du har. Forhåbentlig kom du ud og gå i solskin i dag :-)

    SvarSlet
  3. Der findes nogen der ville elske at sidde derhjemme uden at blive afbrudt af alt muligt.. :-) Men når man SKAL er det ikke nær så fedt. Jeg tror på at du ender med gode formuleringer, som holder både akademisk og fagligt Lene. :-)

    SvarSlet
  4. Jeg bliver glad, når nogen giver udtryk for at nyde deres arbejdsdage. Tit er snakken om arbejde forbundet med noget negativt.

    SvarSlet
  5. Jeg tror ikke jeg kender nogen, der holder så meget af deres arbejde, som du gør - det er bare så dejligt at læse.
    Susanne sagde det rigtig godt.

    Det med dagslyset i dit indlæg før dette: Da Herlev sygehus var nyt, havde klinisk-kemisk laboratorium ikke et eneste vindue! Det er vist (forhåbentlig) blevet ændret siden, men jeg sagde dengang nejtak til et job af præcis den årsag. Det ville jeg slet ikke have kunnet holde ud.

    SvarSlet
  6. Når jeg læser dine betragtninger her på siden, har jeg svært ved at tro, at din opgave ikke også er gennemsyret af faglighed, stolthed og gennemarbejdelse.

    Men jeg kender godt det med at være i tvivl :)

    SvarSlet
  7. Du er så sej, at du allerede har planlagt næste modul.
    God onsdag til dig.

    SvarSlet
  8. Du er sei!

    Flott å lære nytt i voksen alder. Vet det krever sitt, for jeg har tatt videreutdanning selv.

    Du er dyktig som fortsetter, også i 2012.

    SvarSlet
  9. Tak for tilliden, Inge, nu er opgaven afleveret, så får vi at se :-)

    Susanne , og det kan jeg slet ikke forstå, jeg bliver jo glad af at gå på arbejde :-)

    Ellen, jeg kender nu nogle stykker ;-) Godt du ikke tog det job, i Paris er det meget almindeligt med både kontorer og lejligheder, hvor der kun kommer lys ind af vinduet via en luftskakt midt i bygningen. Vores datter blev nærmest deprimeret af at bo i sådan en lejlighed.

    Tak for tiltroen, Pernille, jeg synes selv at jeg kunne gøre det bedre, men nu får vi at se :-)

    Tak Eva,og i lige måde, du som tog en læreruddannelse oven i jobbet :-)Det er lige ved at der bliver for kort interval mellem diplomerne, jeg når ikke at få forventningens sus ved at skulle studere ;-)

    Tak Elisabeth og i lige måde :-)

    SvarSlet