onsdag, december 14, 2011

SENERE ER SÅ NU

Mens jeg plukkede solbær, hindbær, brombær og blommer, tænkte jeg: ned i fryseren med dem, så kan jeg senere hen lave chutney og marmelade.

Da landmanden skød en hjort, og fryseren blev lidt trængt, tænkte jeg: ned med leveren, senere kan jeg lave hjorteleverpostej. Og småkødet røg til slagteren for at blive forvandlet til hjortespegepølse, og jeg tænkte: senere hen kan de komme i fryseren, så har jeg nok plads.

Æblerne blev plukket i allersidste øjeblik og jeg tænkte, senere kan de forvandles til lidt af hvert, noget blev kogt i saftkogeren og røg i fryseren, så jeg senere kunne lave gele.

Senere er nu. 19 spegepølser er kommet retur og skal i fryseren, nu er der taget blommer, æblesaft og lever op, så er der forhåbentlig plads, det hele ligger på bordet, og jeg må i gang.

Hvad så når jeg står med et utal af forme med leverpostej, som skal i fryseren? Det tager jeg mig af om et par timer, gullaschkød er taget op til aftensmaden, og jeg må vist bide i det sure æble og få dannet mig et overblik over den fryser. Ikke senere, men nu !

God onsdag til dig med tid til lidt af hvert.

DSC04719

8 kommentarer:

  1. Senere og om lidt, rammer os næsten altid.. Men hvis dit vejr er som det er her hos os, så er det indesysselvejr i dag.. :-)

    SvarSlet
  2. Der er altid noget at gøre for en travl kvinde :-)

    SvarSlet
  3. Inge, vejret svinger noget her, og jeg er kommet for sent i gang, så nu truer det med at ødelægge mine aftensplaner :-)

    Miri, altid, hvorfor er det, at jeg altid får sat en masse i værk? :-)

    SvarSlet
  4. Åh ja, når først det er overstået, så er det da skønt med alt det forråd!

    SvarSlet
  5. Charlotte, det er overstået, det er skønt og jeg nåede juleafslutning med mit kor :-)

    SvarSlet
  6. Jeg er på den, rigtig på den. Min fryser er fyldt til bristepunktet og jeg kan ikke tage noget op af det lige nu.....og hvad med de æbleskiver der ligger i en thermokasse og ikke kan få en plads....mon medarbejderne kan spise æbleskiver til formiddagskaffen ???? Det er slemt, vi har lige slagtet og jeg hører til de mennesker,at når jeg ser et eller andet på bud , jamen så skal det i fryseren. Da ungerne flyttede hjemmefra fik jeg den tanke at vi to gamle kunne klare os med 1 fryser , men nej hurtigt fik jeg fat i en mere igen. Og alligevel er der ikke plads. KRISE. Og jeg har haft en føler ude hos ungerne , men det er det samme.

    Mange hilsner fra Joan M.

    P.s: Når du snakker om hjorte suppe og de andre vildt retter....hvor har du så opskrifterne fra ?

    SvarSlet
  7. Øv hvor jeg kender det med en alt for fyldt fryser. Min er så fuld, at jeg nærmest skal hoppe på låget for at lukke den - det var de pølser, der fuldendte det...
    Jeg er for god til at stoppe i den og for dårlig til at få brugt tingene, desværre.

    SvarSlet
  8. Joan, og vi har kun en fryser, men har lige besluttet at få en mere :-) Vi levere jo også kød til de unge mennesker og marmelade og chutney og..... Og vores to unge mennesker har kun en lille bitte fryser, så de kan ikke hjælpe os.Jeg håber du får brugt noget af tingene. Hjortesuppen lavede vi ud fra, hvordan man laver oksesuppe, og de andre vildtretter har jeg fundet på nettet eller i kogebøger :-)

    Ellen, når man i det daglige kun er to, så går det langsomt med at få brugt tingene, og så har jeg en tendens til, at når jeg har travlt, hopper jeg over hvor gærdet er lavest, og så bliver der ikke taget fra fryseren, for det glemmer jeg at få op :-)

    SvarSlet