tirsdag, december 27, 2011

TIMEOUT

Bloggen måtte lige klare sig uden mig et par dage, familie og arbejde krævede al min opmærksomhed.

Juleaften blev lige som den plejede, dejlig , varm og hjerteglæde.

1.juledag julefrokost hos min far sammen med 2 af mine søstre og familie og et hurtigt knus til lillebror med familie, som drog hjem, da vi kom. Hjemme igen drog datter og søn i byen, mens landmanden skrællede kartofler til kartoffelsalat til 35 personer, jeg bagte kage.

2. juledag en travl, travl arbejdsdag og bagefter julekomsammen med landmandens søskende med børn og børnebørn, 70 mennesker blev vi! Og så manglede vi endda 4 af fætter/kusineflokken,7-8 af deres kærester/ægtefæller og 3 af børnebørnene. Sikke en herlighed.

Midt på aftenen kom vi hjem, min yngste søster kom for at overnatte til i dag, hende skulle jeg jo lige snakke med, så aften blev til nat, før jeg faldt i søvn. Nu efter 9 timers travl arbejdsdag er der skænket te op, tallerkenen er fyldt med kage, småkager og slik. Juletræet skal nydes, også selvom den elektriske julekæde gik i stykker d. 24. Det gjorde ikke noget den aften, for vi har altid levende lys tændt juleaften, men jeg savner det lysende træ om morgenen, når jeg søvnigt gør mig klar til arbejde. Pyt, jeg har rigeligt med levende lys, der kan tændes.

I dag skal jeg bare slappe af, der er kun landmanden, Istvan og mig hjemme, og med køleskabet fyldt med rester skal der ikke tænkes på aftensmad.

God 3. juledag til dig.

DSC04747

6 kommentarer:

  1. Det må være fantastisk med så store familier. Og så små oaser af stilhed ind imellem:)

    Jeg nyder at have elektriske lys på træet, - en forholdsvis ny skik her i huset. Og dejligt at tænde dem en tidlig morgen. Mon ikke du skal have en ny kæde til næste år.

    SvarSlet
  2. Det lyder som en rigtig dejlig jul. Også her er der hygge og familiefællesskab. Lige nu spiser vi rester, bader barnebarn og ser gamle julekalendere - canal Wild card!

    SvarSlet
  3. Det var godt nok en omfangsrig familie, din mand har!
    Forståeligt nok, at du ikke lige har haft tid til også at blogge, men det lyder nu meget hyggeligt, alt det du har nået i julen :-)

    SvarSlet
  4. Sikke da en kæmpefamilie. Det lyder hyggeligt, men der skal noget planlægning til for at få maden 'på plads', gætter jeg på. Men hvor kan I være, så mange mennesker?
    Jeg kan godt forstå, du nyder lidt stilhed ind imellem. ;-)

    SvarSlet
  5. Hold da op hvor kan I blive mange, hvis både din og landmandens familie er samlet, det må være skønt at være en del af så stor en familie :-)

    SvarSlet
  6. Eva, jeg skal helt sikkert ha lyskæde igen :-)

    Charlotte, ren råhygge :-)

    Ellen, det var hyggeligt :-)

    Betty, min mands storebror har en stor gildesal på hans gård :-)

    Inge, en kæmpeflok :-)

    SvarSlet