søndag, december 04, 2011

TO LYS ER TÆNDT

Brændeovnen fodres med brænde, to lys på adventsfadet tændes, jeg falder i staver, tænker over livet og dets forskellige udforminger. Jeg læser med hos Anne, jeg lader ordene fylde, Anne har valgt i denne adventstid at lade teksterne fra de 9 læsninger og sine reflektioner være en søgen på spørgsmålet; er der en mening med julen som en højtid?

Hvis advent betyder, at alt skal være klart 1.december, så er jeg hægtet af for længst, men det ved jeg jo godt, at det ikke betyder, så jeg tager den med ro og nyder, at jeg kan tænde mine to lys.

DSC04693

God adventssøndag, nr 2 i rækken.

9 kommentarer:

  1. Advent....her tager jeg det meget stille og roligt. Et julebesøg i Malmø har dog bidraget med lidt mere stemning, så jeg har fået nogle lys op her og der....så må vi se.God søndag til dig.

    SvarSlet
  2. Tak Lavendel, det lyder dejligt med en juletur til Malmø :-)

    SvarSlet
  3. Advent betyder her i huset at nu begynder julen lige så stille at liste frem og fordi vi bor på landet i buldrende mørke er det en særlig glæde at næsten alle gårde og huse har små træer med lys. Da vi har et meget langt hus har vi lysende adventsstjerner i alle vinduer bare til glæde. Advent er forventningstid, ikke mindst her hvor datteren er gravid- lige straks i 9. måned- får vi et barnebarn juleaften eller kan hun vente til det nye år. Vi ved det ikke.

    SvarSlet
  4. Nei en kan ikke være feridg med alt til jula til advent. Det er i adventstida en skal forberede seg til jula. Både i huset og seg selv.
    Ønsker deg ei herlig adventsuke :)

    SvarSlet
  5. Sikke et dejligt billede, og god anden søndag i advent til dig også :)

    SvarSlet
  6. Karin, sikke en skøn ventetid I har i år, det lille barn vil helt sikkert være velkommen uanset hvornår det kommer :-)

    Tak i lige måde Astrid, det er nemlig denne tid, hvor vi forbereder os :-)

    Tak Sara og velkommen her :-)

    SvarSlet
  7. Det er godt at lade ordene fylde.

    Og når vi nu er ved Paradisets Have, så hørte jeg den skønneste historie om, hvordan nisserne er blevet til, da vi besøgte Den gamle By her i ugen. Det var noget med at Adam og Eva havde et hav af børn, men de kunne ikke nå at vaske og pynte dem til Gud kom på besøg, så halvdelen af dem blev gemt væk i kommoder og på loftet. Og siden voksede de aldrig, men blev til små drillenisser.
    Ikke helt bibeltro, men en sød og varm historie.

    Lysene må brænde om lidt. Og det var så den weekend.

    SvarSlet
  8. 2. søndag i advent har været dejlig, vi vågnede da Anders kom med en storsmilende Emil, som ville være sammen med farmor og farfar mens far og mor sov et par timer mere.. Det var ren adventshygge. :-)

    SvarSlet
  9. Eva, det er en sød historie :-) Og her brændte lysene hele dagen.

    Inge, både for forældre, barn og farforældre:-)

    SvarSlet