tirsdag, december 06, 2011

UDEN FOR MIT VINDUE

Normalt når jeg er på arbejde, opleves denne tid som mørke døgnet rundt, jeg lægger ikke mærke til, hvordan vejret er udenfor vinduerne. Og så alligevel, for hvis jeg ikke lagde mærke til det ubevidst, så kunne afdelingen jo lige så godt undvære vinduerne. Og det går slet ikke! I 3 år var vi genhuset i et gammelt sygehusbyggeri, som lå tæt op af det nye medicinerhus. Det betød, at flere af stuerne lå i skyggen af det nye byggeri, og dermed kom der meget lidt lys ind på stuerne. Det påvirkede både personale og patienter. Hvor meget gik først op for os, da vi flyttede ind i en nyrestaureret afdeling med udsigt til Aalborgtårnet og med masser af lys. Så måske kan jeg ikke fortælle, hvordan vejret har været uden for mit arbejdsvindue, men min krop skal nok registrere, hvis aldrig den fik bare en smule lys.

P1020847

I går opdagede jeg på min gåtur, at selvom jeg troede, det kun havde regnet, så var der kommet lidt slud og hagl, som gav nogle af markerne et hvidt skær. En gåtur står også på programmet i dag, luft og lys må der til på disse korte vinterdage.

P1020844

God tirsdag til dig.

8 kommentarer:

  1. Det betyder meget at man kan se dagens gang udenfor vinduerne, og en god gåtur er balsam for sjælen..God tirsdag til dig.

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde Annemarie, lys og motion må der til :-)

    SvarSlet
  3. Hvilke billeder ! Jeg får udlængsel :-)

    SvarSlet
  4. Miri,tak , jeg længes også, for jeg venter et telefonopkald og må ikke gå ud, selvom solen og frosten glimter om kap for at lokke :-)

    SvarSlet
  5. Lys er så vigtigt for os, jeg sidder under et skråvindue, og kan følge skyerne på himlen, men bare det at der er lys er godt.. Dejlige billeder du har taget Lene.

    SvarSlet
  6. Tak Inge, lys er nemlig vigtig, og nu har jeg endelig modtaget en tlf. besked, så jeg kan gå mig en tur :-)

    SvarSlet
  7. I dag så jeg solen stå op - det foregår næsten stik syd. men der er også kun 15 dage til, det vender! Og det vænner jeg mig hurtigt til:-)

    SvarSlet
  8. Charlotte, jeg kan også hurtigt vænne mig til at lysere tider er på vej :-)Eller som de Nattergale ville sige: thats a very good vending, den kan vi bruge another time :-)
    Jeg har så travlt med at sidde med næsen i computeren at jeg ike så solopgangen, men måske i morgen.

    SvarSlet