torsdag, februar 09, 2012

HJERNEVRIDERI

Nogle læser i sengen for at gøre sig klar til at sove, andre lægger sig bare ned og falder i søvn, jeg løser sudoku. Jeg kan også godt lide at læse i sengen, men så falder jeg ikke i søvn, der er altid lige en side mere, der skal læses. Sudoku skulle være godt for hjernen, men jeg er ikke særlig skrap til det. Og lige nu irriterer det mig, at jeg ikke kan knække koden til at løse de halvsvære i en sudokubog. Hver avis eller blad har sit sudokusystem, og der er nogle, der er lettere at gennemskue end andre. Måske skulle jeg nærstudere det link, jeg har sat ind, om de har andre veje, jeg kan gå med min hjerne.

Nå ja, så havde jeg glædet mig til at kunne låne og læse bøger på iPad via e-reolen, og så har min kommune ikkke råd til at være med! Det er måske godt det samme, for så ville jeg måske aldrig falde i søvn, tænk at kunne låne lige hvornår man ville og ingen bøder for at aflevere for sent.

Nu gælder det den faglige læsning og skrivning. Må du få en god dag med plads til at få hjernens neuroner sat i arbejde.

DSC05132

7 kommentarer:

  1. Tal siger mig ikke noget, men er blevet bidt af Wordfeud og læser altid i sengen, dog ikke så meget, falder hurtigt i søvn...;-D

    SvarSlet
  2. Nei det eneste jeg sivnet av i ungdommen, var visst jeg leste lekser på sengen.hehe. Eller er jeg som deg, må bare lese litt til. har ei bok nå som ikke er så spennende at jeg ikke klarer å legge den fra meg. I går kveld prøvde jeg å løse sudoku på senga. Har fått soduko på mobilen. Helt topp, for da har jeg det med meg overalt. hehe. Stadig nye oppgaver å finne der i flere vanskelighetsgrader.
    Jeg løser alt jeg kommer over av den slags i div. blader.
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlet
  3. Sudoku er bare ikke mig - jeg er lidt talblind (og dum). Min svigermor derimod - hun kan bare det der:-)
    Jeg løser kryds og tværs - de store fra Politiken søndag, hvor jeg først får løsningen ugen efter.
    Lige nu læser jeg - i nat stod jeg op og læste, da jeg ikke kunne sove. "Vi de druknede" En dejlig, dejlig bog.

    SvarSlet
  4. Jeg elsker både at læse, at løse Sudoku og Wordfeud, men ingen af delene kommer med i seng, så falder jeg ikke i søvn. Jeg ser lige 8 min. DRUpdate inden jeg lukker øjnene og falder i søvn..
    Jeg skal have undersøgt om Roskilde er med i e-reolen, det håber jeg de er.. :-) For det er altså bare så smart at have bøger på iPaden. :-)

    SvarSlet
  5. Annemarie, wordfeud må jeg prøve en gang :-)

    Tak i lige måde Astrid, du lyder til at være skrap til sudoku :-)

    Charlotte, og kryds og tværs siger mig ikke noget :-) Jeg må vist læse den bog, jeg havde ellers dømt til at være for intellektuel for mig :-)

    Inge, her er der ikke fjernsyn eller computer i soveværelset, så ingen nyheder :-)Jeg krydser fingre for at du kan låne bøger til den lille lette :-)

    SvarSlet
  6. Den bog er slet ikke, som jeg troede. Jeg ved ikke, hvorfor vi har fået den opfattelse af Carsten Jensen - det er en stor episk fortælling med megen humor og selvironi. Den er hverken tung eller kompliceret at læse.

    SvarSlet
  7. Charlotte, tak for tilbagemeldingen, så tror jeg at jeg tør give mig i lag med den :-)

    SvarSlet