mandag, februar 20, 2012

OOPS WE DID IT AGAIN

Men nu bliver det også sidste gang i lang tid. Lige indtil børnene udfordrer deres far i et eller andet spændende projekt. Nu har vi også et far-møbel, sagde sønnen, da et hjemmedesignet skrivebord med printerhylde underneden passede som fod i hose til en blændet dør. Og hos datteren er et gammelt omklædningsskab med tre rum fra den anden gård sat op, sådan et skab som man har på sygehuse og fabrikker (og på highschools i følge film). Undervejs i processen med at få det på 4. sal priste vi os lykkelige for, at søn og svigerdatter kun er flyttet på 1.sal.

Igen- igen måtte landmanden tage den hårde tørn med turen til hovedstaden lørdag eftermiddag og tilbage igen i går aftes, jeg har stadig ikke fået stort kørekort ( og har heller ikke planer om at få det) og må derfor ikke køre varevogn med vores store trailer bag. Det blev midnat, før vi kørte ind på gårdspladsen.

Der skal vist godt med te til for at holde koncentrationen ved opgaveskrivningen i dag, god mandag til dig.

PS nu forsøger jeg med funktionen indlejret kommentarfunktion og håber, det er rigtig, som Inge skriver, at den fungerer i Internet Explorer.

DSC05203

18 kommentarer:

  1. I er altså søde til at hjælpe :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, de er jo vores børn :-)

      Slet
  2. Det ser ud til at virke...jeg må vist igang med samme øvelse..og så tænker jeg lige et halvt år frem...så er det måske os, der drøner gennem landet som I gør nu... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis det er til Aalborg, I drøner til, så vil jeg stå ved fortovskanten og sige hej :-)
      Det virker også hos dig, jeg har prøvet det, men lige nu passer klokkeslettet da overhovedet ikke, det må der kigges på i næste pause.

      Slet
    2. Jeg glæder mig sådan over at Jeppe holder fast i at flytte til Aalborg..om 14 dage tager han derop, for at søge studiejob hos Bilka :)og i eftermiddag skal han og jeg hjælpes ad med at søge ind på uni...idræt og eller fysioterapeut (sidstnævnt som 2.ønske)
      (((må lige retur og se på eget klokkeslet )))

      Slet
    3. Jeg krydser fingre for Jeppe :-)
      Klokkeslettet kan jeg ikke lige finde ud af, for computerens ur går fint.

      Slet
  3. Det går da strålende...det er en god måde at kunne svare hver enkelt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Lavendel, det er bare så dejligt at kunne gøre det :-)

      Slet
  4. Godt at I kan hjælpe til og det gør man jo gerne når det er ens børn...Jeg prøver også om det virker nu med kommentarfunktionen det kunnne være rart...;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, det er bare så dejligt at kunne hjælpe. Glæd dig til at du får funktionen slået til, det er skønt at kunne svare jer enkeltvis. Og især når man husker at man har den funktion ;-) det glemte jeg lige før, så jeg måtte skrive kommentaren til dig om :-)

      Slet
  5. I er de dejligste forældre, Lene og det er jeg sikker på, at børnene er enige med mig i :-)

    God mandag og jeg sender lidt energi i din retning :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liselotte,vi fik i hvert fald mange knusere og søde ord i går :-) Og tak for energien, den må straks omsættes i ord :-)

      Slet
  6. Jeg synes, I tager noget af en tørn - men det må være SÅ hyggeligt. I ser jo nærmest børnene mere end vi gør, som bor 15 km væk.
    Jeg synes, der kommer en helt anden dimension ind i samværet med ungerne, nu hvor de også er (næsten) voksne og flyttet væk. Alle gør sig måske lidt mere umage, nu hvor man ikke har hinanden hver dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, man gør sig umage, og de unge mennesker prøver forhåbentlig også at finde deres egen vej ind i voksenlivet ved bl.a at se på forældrene og gøre op med, at alt hvad forældrene gør er pr. definition rigtig eller forkert og vi bliver omfattet af en tilgivende attitude :-)

      Slet
  7. Jamen det virker da bare så godt, også med IE..
    Jeg er så imponeret over jeres hurtige ture herover til Djævleøen.. :-) Der virker ikke som, at der er langt fra tanke til handling for jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt, Inge, at du holder mig opdateret på bloggers muligheder :-)
      Næste gang vil jeg gerne have tid til andet end at flytte, male og handymansarbejde :-)

      Slet
  8. Hurra for forældre som gider og kan.
    Min far kørte fra Århus kl. 6 for at kunne være her og passe syge børnebørn mens vi gik på arbejde - og så takkede han oven i købet for en dejlig dag inden han kørte hjem igen.
    Jeg er sikker på at dine jeres børn er mindst lige så glade og taknemmelige som vi er i dag. Forældreomsorg bliver man aldrig for gammel til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Laura, og den sidste linje kan jeg skrive under på :-) Måske er det derfor det føles hårdt, når man bliver som forældre for sin far og til gengæld bliver glad, når hans omsorg for sine børn bryder gennem glemselen.
      Det var dejligt, at din far kunne køre herop, og jeg forstår godt, at han takker. Det er en gave at få lov til at hjælpe sine børn og børnebørn :-)

      Slet