lørdag, marts 31, 2012

HUNDEKOLDT

At Istvan er en dejlig hund, er vi ikke i tvivl om.

DSC05432

At Istvan er tæt knyttet til landmanden er der heller ingen tvivl om.

DSC05463

At Istvan og landmanden elsker at træne sammen, er synligt for enhver, der ser landmanden og Istvan sammen.

DSC05480

At Istvan kan begå sig i åben hundeklassen (> 2 år) trods det, at han stadig er en unghund (1½ år), beviste Istvan og landmanden i dag. De vandt den første prøve til hundetræning, men de har også trænet hver dag efter arbejde. Og al træning slutter af med leg ude på græsplænen.

DSC05481

Det har været hundekoldt at være tilskuer til prøven, så jeg var hurtig til at løbe ind i jagthytten, når de andre hunde var på. Det dur jo ikke, at jeg bliver syg, når aftenvagten banker på døren. Nu er jeg hjemme for en kort bemærkning og brygger ordentlig te, tetermokanden i jagthytten havde været brugt til kaffe! YAK! Mine søstre synes, jeg er hysterisk med det, for de mener, at hvis bare kanden er skyllet godt med kogende vand, så kan det ikke passe, at jeg kan smage det. De tager fejl! ;-)

DSC05483

Præmien var en flaske vin til landmanden (og frue?) og en dummy (et apporteringsredskab) til Istvan.

DSC05505

22 kommentarer:

  1. Istvan er en ualmindelig dejlig hund, men han er nu også havnet i et smørhul :-)

    God arbejdslyst senere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liselotte, de hygger sig rigtig sammen :-)

      Slet
  2. ...man kan helt klart smage når der har været noget "forkert" i terminalerne...du har helt ret :-)

    SvarSlet
  3. Ha ha . I termokanden selvfølgelig ..tastaturet på telefonen driller :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, jeg kunne godt regne den ud, og tastaturet sørgede også for at beskeden kom 3 gange, så gengangerne slettede jeg ;-) Dejligt at der er andre end jeg, der kan smage det :-)

      Slet
  4. Gad vide om Anne er begyndt at stamme? :-D.
    Hvor ser det bare hyggeligt ud med en omgang HUNDEtræning. Også selv om du har fuldstændig ret - det er HUNDEkoldt i dag. (Til lykke med prøven) Jeg har tilbragt 1½ time på en forblæst fodboldbane ude i syvende kartoffelrække i Svenstrup, hvor Sønnike løb rundt og lignede Michelin-manden med fem lag tøj på. Lidt svært at spille fodbold unde de konditioner :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nina, og nu har jeg slettet Annes enslydende kommentarer, så ikke mere stammende telefonbeskeder ;-)
      Du er sej, jeg fortrak til jagthytten ind imellem, for der var godt nok koldt :-)

      Slet
  5. Flot klaret af dem begge, og god arbejdslyst.. :-)

    SvarSlet
  6. Dygtig Istavan og landmand, og adder!!!! Kaffe skal smage af kaffe og the skal smage af the og jo de tager smag af hinanden, nok theen mest..God aftenvagt...;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, og da jeg læste din kommentar, tænkte jeg, inkarneret tedrikker som jeg er, at kaffe kan ikke smage af te :-) så lærte jeg noget.

      Slet
  7. Nåh, hvor er de dygtige! Og vist kan man da smage kaffe i en thekande - det er en synd!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, de er nemlig dygtige :-) Og det er helt sikkert en synd at ødelægge teen på den måde :-)

      Slet
  8. Tillykke med dem! Det er en fornøjelse at se og høre om sådan et godt par som Istvan og landmanden.
    Ja, der er ikke noget værre end når der har været kaffe i thekanden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Betty. Jeg er så glad for at I giver mig ret :-)

      Slet
  9. En dejlig og tydeligvis en meget dygtig hund... ;-) Uf ja, det må have været en kold fornøjelse at være tilskuer...

    SvarSlet
    Svar
    1. Mia, jeg fortrød jeg ikke havde handsker på :-)

      Slet
  10. Ja det er sjovt at se "mand" og hund sammen, når der trænes og leges. Hvad angår te, så må jeg sige, at alle de teanalfabeter som tror at det er nok, bare at skylle en kaffekande, aner ikke hvad de taler om. Nu er det jo så moderne at både kaffe,te og ikke mindst øl, skal smage af alt andet, end det det er. Men te er te og sådan skal det være. God søndag når du når der til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Folehave :-) Te skal ikke smage af kaffe, hvis jeg skal kunne drikke det :-)

      Slet
  11. Flot gjort af makkerparret.
    Jeg er hver gang lige imponeret, når jeg ser og oplever en velopdraget jagthund. Min svoger kan også noget med hunde, og jeg står og måber af beundring, når han 'optræder' med tre hunde af gangen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, jeg gad da godt se tre hunde i aktion på en gang, det lyder flot :-)

      Slet
  12. Tillykke til de to dygtige drenge :)
    Selvfølgelig kan du smage, når der har været kaffe i thethermokanden, det kan jeg også, selv om jeg er kaffedrikker :)

    SvarSlet