søndag, juli 08, 2012

SOL, VARME OG GÅTUR

Hvert år arrangerer Sct. Georgsgilderne march mellem de to badebyer, Blokhus og Løkken. Man kan vælge at gå 7, 14 eller 28 km. Vi valgte som sidste år at gå 14 km, i år startede vi dog tidligt, så vi var færdig, da solen stod højest på himlen.

Morgenstart

Det er skønt at vandre ved vandet, selvom der efterhånden, som formiddagen skred frem, kom flere og flere mennesker på stranden, så virkede der stille med havets brusen i ørerne.

Endnu sover folk eller spiser morgenmad

Istvan fulgte troligt med og på alle rastesteder var der skåle med vand til hunde, men ikke om Istvan ville nedlade sig til at drikke af skåle, som andre hunde havde drukket af. Vi sendte den ud i vandet, så den i det mindste kunne blive kølet lidt ned.

vandhund

Resten af dagen er tilbragt i ro og mag, vi smuttede en tur ned til stranden for at solbade, men det var der næsten for varmt til, så Touren fik lov til at snakke os i søvn.

Mit løbeprogram skulle også afvikles, det er dog stadig kun få minutter, jeg skal løbe, så den tur var overstået på 15 minutter. I morgen skal jeg hente mine nye løbesko, det bliver spændende, om de kan hjælpe mig frem til målet om 5 km løb sidst i august sammen med nogle af mine kolleger. Blodbanken mangler blod, så jeg slår to fluer med et smæk og tager en bytur, i følge vejrprofeterne skal jeg ha paraplyen med, det er helt OK med mig.


16 kommentarer:

  1. Åhhh altså når jeg ser dine billeder fra Vesterhavet, så længes jeg... Tak for smukke billeder Lene, og god tur til byen i morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, du kan da bare komme herover, det kunne være hyggeligt :-)

      Slet
  2. Skønne, skønne billeder af himmel og hav! En dejlig dag at gå langs havet!
    Og held og lykke og alt godt med løbet. Jeg håber, du bliver glad for det og af det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte, at jeg bliver glad af motion, det ved jeg. En gåtur er det bedste jeg ved, jeg håber med løbet at kunne komme af sted de dage, hvor jeg ikke lige har 1 time til motion :-)

      Slet
  3. Den tur ville jeg rigtig gerne gaa en dag. For hundrede aar og en sommer siden var vi i sommerhus et eller andet sted mellem Blokken og Loekhus, som vi altid fik sagt. :) Det var en af de bedste sommerferier vi har haft som familie. En helt fantastisk strand og et dejligt sommerhus. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tina, stranden er skøn både til solbadning og vandreture :-)

      Slet
  4. Skønne billeder, jeg har aldrig set Vesterhavet måske til næste år jeg kan lokke Jimmi med på en Jyllandstur..God mandag til dig og håber løbeskoene kan få et par minutter mere ud af dig..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, I må helt sikkert opleve Vesterhavet :-)

      Slet
  5. Der er dejligt på de brede strande.
    Spændende projekt med løbeprogram. Det prøvede jeg også på et tidspunkt, men jeg gik da vist i stå...... Måske skulle jeg gå i gang igen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, mange kigger noget, når de ser at bilerne kører på strandene :-) Jeg håber ikke jeg går i stå, jeg vil rigtig gerne kunne løbe 5 km :-)

      Slet
  6. Sådan en march gad jeg godt prøve at gå !
    Skøre hund :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, måske skulle vi lave et blogtræf med indbygget strandmarch :-) Ja tænk at den gik i bagende sol og så ikke ville drikke vand!

      Slet
  7. Det er nogle smukke billeder, Lene, og jeg synes, du er sej, at du løber! Jeg må se at komme i gang :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame, jeg er jo lige begyndt, men jeg håber at det lykkes denne gang. Sidste gang fik jeg en hælspore inden jeg rigtig kom i gang :-)

      Slet
  8. Den vandretur er skrevet bag øret. Sikke en udsigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, og vejret var med os, så det var helt perfekt :-)

      Slet