fredag, august 17, 2012

AFTENHYGGE

Det er nu lidt hyggeligt (for ikke at sige meget hyggeligt) at spille Rumble eller Ruzzle på tværs af landet. Svigerinden plejer at være garant for et par spil eller tre, men hun har travlt i denne weekend. Så er det dejligt at Ellen har tid, hun er skrap og finder mange lange sære ord, som giver godt med point. Jeg har kun en enkelt gang slået hende i en enkelt runde, og jeg kigger altid på de ord, hun har fundet, i håb om at de sætter sig i min hjerne til en anden gang. I aften måtte jeg dog ærgre mig, da jeg så, at jeg havde fundet samme ord, men havde overset,at jeg kunne sætte en endelse på, så jeg havde fået flere point. Skidt pyt, jeg hygger mig.
Om lidt får vi besøg af svigerdatteren, sønnen er kørt for at hente hende ved flyet. De unge køber is med hjem til lidt mere aftenhygge. Sønnen havde en madpakke med med god kartoffelsalat, oksesteg, gulerodssalat og vandmelonsalat. Alt sammen noget, som svigerdatteren kan tåle. Den stakkels kvinde har været på arbejde og har ikke fået noget at spise. Stuerne er blevet støvsuget nu, for Istvan havde i et øjebliks glemsomhed fået lov til at komme ind, og det går ikke med hundehår på gulvene.
God weekend til jer
P1040147

6 kommentarer:

  1. Skal jeg nu vove mig ud i rumbleverden også? Et er at jeg får tæv i wordfeud..
    Du er så sød ved dine!! Madpakker er noget af det bedste til at sige: jeg elsker dig!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine, du skal helt sikkert med i rumble, vi må da lære noget af det, også selvom vi får tæv :-)

      Slet
  2. Smukt fredfyldt billede! Jeg sidder ved siden af Rådhuspladsen. Klokken er næsten midnat og musikken dunker og folk snakker og larmer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, store kontraster, men jeg fornemmer at du som jeg nyder at være i storbyen, når blot vi ved at stilheden også er en mulighed for os senere hen :-)

      Slet
  3. Dit billede minder om, at man burde stå supertidligt op en gang i mellem for at få sådan et fint tågesyn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, du skal bare vælge et job som mit, så kommer det af sig selv :-)

      Slet