onsdag, august 01, 2012

SKUMRINGSSTEMNING

Vejrets skiften gør det svært at finde det rette tøj til en dag væk fra hjemmet. Det, der er godt om morgenen, dur måske slet ikke om eftermiddagen. Min hals bærer præg af kombinationen af meget hektiske aftenvagter og for lidt tøj fredag aften. Immunforsvaret har været helt nede og dykke, og for den kernesunde frue (det må jeg godt kalde mig, når jeg nærmest aldrig har haft sygedage, jeg tror maks 10 på de 12½ år) betyder det heldigvis kun en øm hals. Så jeg drikker spandevis af te, mens jeg færdiggør regnskabet efter en dagvagt, der var betydelig mere rolig end weekendens vagter. Datteren syr en bestillingsopgave og har tændt levende lys rundt omkring, hun savner det fantastiske lysindfald, vi har i sommerhuset. Jeg synes, det er hyggeligt og nyder musikken, hun sætter på, sammen med min te. Jeg nyder også disse sidste dage sammen med datteren, veninderne sender mails fra hovedstaden, om at hun er savnet, men de må vente en uge endnu. Og så varer det ikke længe, før end søn og svigerdatter dukker op i det nordjyske. De har oplevet masser af natur i smukke, skønne amerikanske nationalparker med hiking og overnatning i telte, NU nyder landmandssønnen storbylivet i LA, han er blevet en rigtig storbybeboer ;-)

Det er godt, at jeg har haft datteren her, for overskriften for landmandens sommer må være Istvan og træning, de to er konstant af sted. Gad vide om jeg kan få lokket den ene part med på motorcykeltur næste år (og det er ikke Istvan), det håber jeg.

P1030767

10 kommentarer:

  1. Jeg synes det lyder super dejligt med jeres mor/datter hyggetid. Har I overvejet en sidevogn til cyklen, så kan Istvan jo også komme med.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, og nu har vi haft wellnessaften med fodbad og massage :-) Det ender nok med en sidevogn ;-)

      Slet
  2. Det er en lidt løjerlig sommer med de konstante indslag af efterårsvejr. Vi mangler et godt stabilt højtryk, så vi kan blive varmet igennem inden det igen bliver vinter. Men godt at I forstår at tilpasse jer og få det bedste ud af det med lys og indehygge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Laura, Juli har været den mest våde og kolde sommer i 11 år, hørte jeg i radioen. Så vi må finde ud af at hygge os på anden vis :-)

      Slet
  3. Det lyder til at være rigtig hygge. Vi bliver gode til indendørs sysler denne sommer.

    Kvæk, kvæk:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kvæk kvæk Eva, og det har også sin charme :-)

      Slet
  4. Hej Lene. Næææ - vejret er ikke til at finde ud af, men vi som er hjemme kan heldigvis skifte tøj ustandselig. Og mennesket forstår jo at indrette sig efter omstændighederne. Lyder hyggeligt med datteren - og også med søn og svigerdatter. Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Johanne, heldigvis forstår vi jo at indrette os, knus til dig også :-)

      Slet
  5. Nu må den hund da snart være fuldgyldig Cand.jagt med al den træning ;-)
    Det lyder hyggeligt med jeres hygge ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, måske skulle jeg strikke en studenterhue ;-) vi hygger os

      Slet