torsdag, august 16, 2012

TRE HVERDAGSGLIMT

som fik mig til dels at grine højt, dels at trække på smilebåndet.

Glimt 1. Aftenvagtkollegerne sidder på kontoret, heriblandt P1 som er i slutningen af 40erne og P2, en ung sygeplejerske på 25 år. Jeg ønsker dem en god vagt og en god weekend, da jeg har fri i morgen.

P1: Du får en god weekend, der bliver rigtig godt vejr

mig: det lyder dejligt, jeg skal til en 60års fødselsdag

P1: du ser altså kanongodt ud i dag

Mig: tak skal du have og i lige måde

P2 ser undrende på P1: Det er altså ikke Lene, der bliver 60 år!

mig: tak at du godt ved det :-)

Glimt 2 Udenfor sygehuset sidder to ældre herrer, de er ældre end mig, men ikke i nærheden af de 70. De sidder i sygehusets morgenkåber på en bænk og ryger. Lad mig blot sige, at de godt kunne have lært noget fra god takt og tone: sørg for at samle benene, når du sidder i en kjole eller som her morgenkåbe!

Glimt 3 Radioen er indstillet på P4, og da jeg sætter mig ind i bilen efter at have handlet ind, hører jeg en del af et interview: “på den her måde kan vi få alle worries frem”. Min bekymring er lidt, at en fra bogbranchen ikke kender det danske sprog eller i hvert fald har svært ved at bruge det.

P1040146

8 kommentarer:

  1. Man hører så mange pudsige ting i løbet af en dag! Dejligt at du lige fik samlet dem og sendt dem videre.
    De morgenkåbeklædte mænd fik grimme billeder frem ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Stine, denne gang kunne jeg huske dem :-) Og kombinationen af hvide underbukser og behårede ben er ikke ligefrem et syn vi er vant på gaden i Aalborg ;-)

      Slet
    2. Godt det ikke var omvendt! Hvide ben og behårede underbukser!!!

      Slet
    3. Ha Stine, så sandt som det er sagt :-) Uf for et billede, der lige kom frem der ;-)

      Slet
  2. Tak for glimt :-)
    Jamen d'herrer har nok aldrig før i deres liv haft en kjole på, så hvor skulle de vide det fra? Deres koner har formentlig aldrig siddet sådan ;-)
    Glimt 3: Det er dårligt sprog og en i mine øjne helt misforstået måde at blære sig sprogligt på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Ellen, næh de to mænd sad som vanligt med benene godt til siden, så albuerne kunne hvile på dem ;-)
      Og den kære mand i radioen havde indtil flere af sådanne ord, jeg kalder det også blær :-)

      Slet
  3. Tak for nogle gode glimt. Vi må alle gøre os umage, og dine glimt fortæller fint hvordan - eller hvordan ikke.

    SvarSlet