tirsdag, september 18, 2012

GODE IDEER

Mon du har været i Barcelona? Mon du har gode ideer til, hvad man kan nå at se på en eftermiddag og aften? Mon du har gode ideer til, hvor man skal gå hen og spise de næste to aftener, når hele dagen er tilbragt til konference?

Jeg kan se, at konferencecenteret ligger helt ude ved vandet. Jeg kan se, at vores hotel ligger lige mellem Ramblaen og Montjuïc. Jeg vil gerne se La Sagrada Familia, jeg vil gerne spise tapas et lækkert sted. Jeg vil rigtig gerne udnytte alle timerne i oktober, når jeg skal af sted på konference i Barcelona.

Har du mon gode ideer?

14 kommentarer:

  1. Jeg har desværre aldrig været i Barcelona, men Gaudi-katedralen, ved jeg, skulle være en meget stor oplevelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, Gaudi-katedralen, La Sagrada, skal jeg helt sikkert se, den har jeg hørt så meget om :-)

      Slet
    2. Det synes jeg er en god idé. Det er smuk arkitektur! Eller picasso museum :) - Anh

      Slet
    3. Anh, er det dig,altså min Anh ;-)? Jeg havde helt glemt at du har været i Barcelona, det må jeg høre mere om :-)Picasso lyder også godt

      Slet
  2. Jeg er misundelig, men jeg har ingen gode ideer, var i Barcelona som 18 årig, der er nok sket en del siden.. Både med byen og mig.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, måske med byen, men dig? Nej vel :-)

      Slet
  3. Jeg har heller aldrig været i Barcelona og som Madame ville jeg også vælge en katedral. Dog ville jeg gerne se Santa Marie del Mar, som jeg lige har læst om i Ildefonso Falcones roman Havets Katedral.
    Havde det været din mand ville jeg nok have foreslået Camp Nou.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lone, og der er vist adskillige kirker at vælge mellem. Camp Nou skulle jeg måske prøve, blot for at gøre ham lidt misundelig ;-)

      Slet
    2. Jeg har været i Barcalona, en dejlig by jeg overvejer at invitere min mand med til faktisk. Den er dejlig overskuelig, når man ikke har så lang tid. Mht Gaudi katedralen, synes jeg den var mest imponerende udefra, den er jo stadig under konstruktion og ja... Casa Batllo også et stykke Gaudi arkitektur var derimod et rigtigt spændende bekendtskab, vi lejede høretelefoner og fik på den måde en guidet tur. Også Park Güell var imponerende. En tur ned af Ramblaen er selv et must. Når du kommer fra vandsiden ligger der på venstre hånd et forholdsvist stort marked med fantastiske smoothies, frugter og stemning. Vi var også med svævebanen til Montjuic, det var en hyggelig tur. Mht spisesteder prøvede vi lidt af hvert, der var masser af resturanter overalt. Rigtig god tur - håber I får bedre vejr end vi havde - det var nemlig det eneste Barcalona skuffede med - vejret!

      Slet
    3. Tak Pollyanna, jeg har læst at der er lang ventetid for at komme ind i katedralen. Og Casa Batllo må jeg ha med i planen, Parken havde jeg også hørt om. Svævebaner er lige mig, jeg glæder mig sådan :-)

      Slet
  4. Jeg har ikke været der, men lidt misundelig har man vel lov at være..... Vi har lige haft et kursus en heeel lørdag på en folkeskole i en lille by. For lidt kaffe i pap-krus og en købebolle med alt for meget smør. Men så varer det nok også flere år, før vi kommer afsted igen. Og Barcelona var det ikke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er så sørgeligt at det er alt, der kan gives, når man som offentlig bruger sin fridag på et kursus. Vi er heldige, at der findes en pulje, som vi kan søge midler fra :-)

      Slet
  5. Jeg glæder mig til at læse om din tur til Barcelona, da det er et sted, jeg gerne vil besøge. Med de forslag, du selv har, og dem, der er beskrevet, så har du måske også sightseeing-tiden opbrugt :-)
    Jeg havde engang tilsvarende tid i Madrid sammen med en kollega. Vi fandt sådan en hop on/hop off-bus, hvor man købte en 24-timers billet, hvor der hørte hovedtelefoner m.guide til. Og så hoppede vi eller on og off hele eftermiddagen. Jeg har altid syntes godt om det overblik, sådan en bustur giver.

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide Conny, mon ikke de også har det koncept i Barcelona? Tak :-)

      Slet