torsdag, oktober 04, 2012

DET ER OM AT NYDE

solstrålerne

DSC05938

tørvejret

DSC05937

første dag i plejen i meget lang tid.

DSC05936

Jeg havde det som kvierne, når de lukkes ud på marken om foråret.

DSC05935

Jeg nød hvert et minut af dagen sammen med mine unge kolleger.

DSC05934

Jeg nød meldingen fra landmanden: sol og tørvejr hele dagen. Det er noget, kartoffelbønder kan lide. Og kartoffelbøndernes koner ligeså. Nu vil jeg nyde teen og en ostemad. Håber din dag har været fyldt med gode ting.

13 kommentarer:

  1. Det glæder mig for jer.. Vi har fået et par mega byger i København i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, beklager, det havde jeg ikke ønsket ;-)

      Slet
  2. Her i Østjylland har vejret været pænt, omend lidt koldt, og dagen har været god indtil videre. Der har været plads til lidt arbejde i haven, så jeg har nydt det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er godt at høre, I trænger også til sol og tørvejr :-)

      Slet
  3. Hvor godt at I endelig fik lidt sol og tørvejr så vi andre kan få nogle gode kartofler..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, man kan sige at det er en ren win-win situation :-)

      Slet
  4. Hver eneste lille solstråle er velkommen. Den massive regn er ikke god for noget, hverken kartofler eller humør!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, det er utroligt som vejret kan påvirke humøret :-)

      Slet
  5. Så smukke lys billeder !
    Jeg mærker glæden, den der stille, men inderlige glæde ved lyset:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, det lys gled lige ind i hjertet :-)

      Slet
  6. Jeg krydser fingre for, at vejret holder ... udsigten er i hvert fald fin, mener jeg ... men de holder ikke altid, hvad de lover, desværre.

    Jeg har også nydt bagekonkurrenceudsendelserne og har været imponeret over, så meget de såkaldte amatører vidste om teknikker og principper. Elsker selv kager, men bager dem stort set aldrig - så ville jeg først for alvor få et vægtproblem :-)
    God kartoffeloptagningsweekend til jer alle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, dagen i dag er startet godt, så vi glæder os over hver en tørvejrstime :-)
      Jeg var også imponeret, så jeg er med på næste sæsons bagedyst, men stadig som tilskuere :-)

      Slet
  7. Jeg vil tænke på jer og denne soldag, når jeg nyder mine kartofler i løbet af efteråret :-)

    SvarSlet